بحران اوکراین فرصتی طلایی برای احیای صادرات فولاد کشور
  • 20 فروردین 1401 ساعت: 13:57
  • شناسه : 10038
    بازدید 96
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، حسین بختیاری معاون فروش فولاد خراسان اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر، بازارهای صادراتی همانند بازارهای داخلی مورد توجه دولت نیست. بیش از ۵۰ درصد تولیدات محصولات فولادی مازاد بر نیاز داخل است و با توجه به این موضوع، ثبات و پایداری تولید داخلی نیازمند توجه ویژه به بخش صادراتی […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، حسین بختیاری معاون فروش فولاد خراسان اظهار داشت:

    متاسفانه در حال حاضر، بازارهای صادراتی همانند بازارهای داخلی مورد توجه دولت نیست. بیش از ۵۰ درصد تولیدات محصولات فولادی مازاد بر نیاز داخل است و با توجه به این موضوع، ثبات و پایداری تولید داخلی نیازمند توجه ویژه به بخش صادراتی است.

    همزمان با افزایش قیمت محصولات فولادی، شاهد اعمال عوارض صادراتی برمحصولات فولادی از طرف دولت بودیم که البته با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نمی توان اعمال عوارض صادراتی را امری مناسب برای تنظیم بازار دانست.

    بختیاری افزود: نگاه دولت به صادرات فولاد همیشه مقطعی بوده است، به طوری که هر زمان قیمت محصولات سیر افزایشی پیدا می کنند، محدودیت های صادراتی از طرف دولت اعمال می شود.

    وی پیرو این موضوع گفت: متاسفانه روز به روز صادرکنندگان ما بازارهای بیشتری را از دست می دهند که دلیل آن سیاست های غلطی است که دولت در بخش صادرات در پیش گرفته است.

    این سیاست های ضد صادراتی نتیجه ای جز اشباع بازارهای داخلی و کاهش تولید نخواهند داشت.

    معاون فروش فولاد خراسان در رابطه با اقدامات دولت برای تنظیم بازار گفت: دولت در حالی جهت تنظیم بازار داخلی عوارض صادراتی را اعمال می کند که تعیین قیمت محصولات فولادی ضریبی از قیمت صادراتی است و اعمال عوارض بر این محصولات سبب می شود تا قیمت محصولات صادراتی و به دنبال آن محصولات داخلی افزایش پیدا کنند.

    وی تصریح کرد: اوکراین همیشه یکی از رقبای ایران در بازار منطقه بوده است و با توجه به شرایط جنگی حال حاضر این کشور، شرایطی فراهم شده است تا ایران بتواند محصولات خود را به صورت گسترده عرضه کند. البته با ادامه روند فعلی عوارض صادراتی، ایران این بازارها را از دست خواهد داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.