بهره برداری از بازارهای جدید صادراتی نیازمند حمایت دولت است
  • 25 فروردین 1401 ساعت: 13:56
  • شناسه : 10133
    بازدید 84
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، امید ظفر عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار داشت: از زمان شروع بحران اوکراین شاهد فرصت های صادراتی مناسبی برای تولید کنندگان داخلی بوده ایم که البته استفاده از این ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده نیازمند تصمیمات اجرایی و به موقعی از طرف دولت به منظور حمایت […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، امید ظفر عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار داشت:

    از زمان شروع بحران اوکراین شاهد فرصت های صادراتی مناسبی برای تولید کنندگان داخلی بوده ایم که البته استفاده از این ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده نیازمند تصمیمات اجرایی و به موقعی از طرف دولت به منظور حمایت از تولید داخلی و صادرات می باشد.

    وی در ادامه افزود: با توجه به دستورالعمل های متعدد گذشته و حال حاضر بورسی، قیمت فولاد و محصولات فولادی در بورس کالا، همچنان به وضعیت ثابتی نرسیده است و به نظر می رسد در ماه های ابتدایی سال جاری باید منتظر این ثبات قیمتی باشیم.

    متاسفانه تداوم این وضعیت باعث شده تا بارهای ارزان قیمت موجود در انبارها به اتمام برسد و محصولات گران قیمت جایگزین شوند.

    شرایط بازار و وضعیت شرکت‌های تولیدکننده احتمالا تا پایان فروردین ماه به حالت پایدار خواهد رسید.

    عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: عوامل مختلفی تعیین کننده وضعیت بازار داخلی و خارجی فولاد هستند به طوری که در بخش داخلی، روند مذاکرات هسته‌ای در وین بسیار تعیین کننده خواهد بود و این در حالی است که بخش خارجی به مقدار بسیار زیادی تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفته است.

    از آنجایی که روسیه و اوکراین از تأمین‌کنندگان اصلی بازار جهانی فولاد به حساب می آیند، تحریم‌های مالی اعمال شده بر روسیه و توقف صادرات اوکراین باعث شده است تا به دنبال افزایش قیمت ها، کشورهایی مانند ایران بتوانند بازارهای صادراتی جدیدی را بدست بیاورند.

    وی در انتها گفت: ایران قطعا توانایی افزایش ظرفیت تولید و افزایش سهم از بازار صادراتی منطقه را دارد به شرطی که دولت به منظور تسهیل و حمایت از تولید و صادرات محصول نهایی در زنجیره فولاد تصمیمات اجرایی و به موقعی را اتخاذ نماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.