آینده مبهم بازار جهانی فولاد
  • 28 فروردین 1401 ساعت: 13:15
  • شناسه : 10177
    بازدید 66
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، امید ظفر عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار داشت: در ۵ سال گذشته شاهد بیشترین نوسان در قیمت سنگ آهن بودیم به طوری که قیمت این محصول از 230 دلار تا 85 دلار در هر تن متغیر بود. قیمت این محصول در سال 2021 سیر صعودی داشت. برخلاف […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، امید ظفر عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار داشت:

    در ۵ سال گذشته شاهد بیشترین نوسان در قیمت سنگ آهن بودیم به طوری که قیمت این محصول از 230 دلار تا 85 دلار در هر تن متغیر بود.

    قیمت این محصول در سال 2021 سیر صعودی داشت.

    برخلاف انتظارات مبنی بر اینکه سیر صعودی سال 2021 دیگر امکان تکرارش وجود نداشت، در مارس ۲۰۲۲ قیمت سنگ آهن باز هم با رشد حدود ۵۰ درصدی قیمت ۱۵۹ دلار در هرتن را تجربه کرد.

    با توجه به شرایط جنگی بوجود آمده و کاهش تولید اوکراین و پیشبینی ها مبنی بر کاهش تولید چین و از طرفی انتظار می رود برزیل و استرالیا تولید سنگ آهن خود را افزایش دهند.

    از این رو نوسانات بازار سنگ آهن همچنان در سال 2022 نیز باقی خواهد ماند.

    وی تصریح کرد: شرایط فعلی به این معنی است که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان مواد خام و نیمه فرآوری شده یعنی اوکراین، به دلیل شروع جنگ برای مدت زمان غیر قابل پیش‌بینی و به طور کامل از بازار کنار رفته است و نمی توان پیشبینی کرد که چه زمان شرایط به حالت عادی بر خواهد گشت.

    از طرفی دیگر تحریم هایی که علیه روسیه اعمال شده است باعث بوجود آمدن مشکل در تأمین مواد اولیه و محصولات میانی از سواحل شمالی دریای سیاه شده است. این وضعیت به دلیل کاهش محموله‌ها به طور کلی به خارج از روسیه و اوکراین، کشیده شده و قیمت‌ها را افزایش داده است و عمق این تأثیر با توجه به میزان تحریم ها علیه روسیه و مدت زمان درگیری بستگی تام دارد.

    وی در انتها افزود: در صورت ادامه این روند، افزایش قیمت محصولات فولادی بیشتر نیز خواهد شد و ممکن است کمبودهای بیشتر در منابع انرژی، به رشد صعودی قیمت ها کمک کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.