اعمال عوارض، دستیابی به بازارهای صادراتی را دشوار خواهد کرد
  • 30 فروردین 1401 ساعت: 13:50
  • شناسه : 10211
    بازدید 103
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز علی هراتیا مدیرعامل شرکت راهبر فرآیند آریا  اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی روسیه و اوکراین، این دو کشور تا مدت نا معلومی از بازارهای جهانی خارج شده اند و این امر سبب شده است تا فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان فولاد ایران به منظور دستیابی به بازارها و موقعیت […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز علی هراتیا مدیرعامل شرکت راهبر فرآیند آریا  اظهار داشت:

    با توجه به شرایط فعلی روسیه و اوکراین، این دو کشور تا مدت نا معلومی از بازارهای جهانی خارج شده اند و این امر سبب شده است تا فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان فولاد ایران به منظور دستیابی به بازارها و موقعیت های جدید صادراتی فراهم شود.

    وی در ادامه افزود: سایر کشورها از جمله چین و ترکیه نیز از فرصت بوجود آمده مطلع اند و به دنبال آن هستند تا در عرضه فولاد در بازارهای جهانی، خود را جایگزین روسیه و اوکراین کنند.

    بدست آوردن این بازارهای صادراتی جدید قطعا باعث ارزآوری هرچه بیشتر کشورها خواهند شد و به رشد و توسعه اقتصاد این کشورها کمک شایانی خواهد کرد.

    در تمامی جوامع، توسعه صادرات به طور چشمگیری کمک به توسعه کشور می کند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما متاسفانه در کشورمان شاهد اعمال عوارض بر صادرات فولاد کشور هستیم که نتیجه آن محدودیت توسعه ملی کشور خواهد بود.

    هراتیان تصریح کرد: وضع عوارض صادراتی به صورت پلکانی در صورت افزایش قیمتهای جهانی فرآیند توسعه را دشوارتر خواهد کرد اما با این حال امیدواریم نتیجه این سیاست ها به نفع صنعت فلزی و معدنی کشور تمام شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.