وضعیت واردات مقاطع فولادی در سال گذشته
  • 4 اردیبهشت 1401 ساعت: 14:00
  • شناسه : 10276
    بازدید 84
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و با توجه به آخرین آمار واردات زنجیره فولاد در سال گذشته، واردات اسلب ۳۰۰ درصد بیشتر از واردات آن در کل سال ۱۳۹۹ بود و این در حالی بوده است که واردات محصولاتی مانند مقاطع طویل، ورق گرم و ورق سرد رشد نزولی داشته اند. با توجه به این […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و با توجه به آخرین آمار واردات زنجیره فولاد در سال گذشته، واردات اسلب ۳۰۰ درصد بیشتر از واردات آن در کل سال ۱۳۹۹ بود و این در حالی بوده است که واردات محصولاتی مانند مقاطع طویل، ورق گرم و ورق سرد رشد نزولی داشته اند.

    با توجه به این آمار، علی رغم اینکه میزان واردات کل مقاطع تخت فولادی و محصولات فولادی نسبت به میزان واردات آن در سال ۱۳۹۹ کاهش داشته‌ است اما در بخش واردات مقاطع طویل فولادی و شمش فولاد با وجود اینکه واردات بیلت‌وبلوم با کاهش ۵۰ درصدی همراه بودند، شاهد روند افزایشی بودیم.

    در سال ۱۳۹۹، میزان کل واردات فولاد میانی ۵۰۰۰ هزار تن بود و این مقدار در سال گذشته به ۶۰۰۰ تن رسید که با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

    از کل این میزان، سهم بیلت‌وبلوم 2000 تن و سهم اسلب 4000 تن بوده است.

    در سال 1399 سهم واردات بیلت و بوم و اسلب به ترتیب 4000 و 1000 تن بوده است.

    واردات مقاطع طویل فولادی، در سال 1399، ۸۰ هزار تن بود و این رقم در سال گذشته به ۸۷ هزار تن رسید، که رشد 9 درصدی داشته است.

    در سال ۱۴۰۰ در مجموع به ترتیب ۱۷ هزار تن تیرآهن، ۳۲ هزار تن میلگرد و ۴۳ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع وارد کشور شده است.

    این ارقام در سال 1399 به ترتیب ۱۰ هزار تن برای تیرآهن، ۲۷ هزار تن برای میلگرد و ۴۳ هزار تن برای نبشی، ناودانی و سایر مقاطع بوده است.

    از بررسی این آمار در میابیم واردات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع، کاهش ۱۲ درصدی داشته اند اما در بخش واردات تیرآهن و میلگرد رشد 70 درصدی را شاهد بودیم.

    برخلاف مقاطع طویل، واردات مقاطع تخت فولادی با کاهش ۱۵ درصدی همراه بوده است.

    سهم ورق های گرم و ورق های سرد از کل میزان واردات مقاطع تخت به ترتیب ۱۴۰ هزار تن و ۲۶۶ هزار تن بوده است.

    تا پایان سال ۱۴۰۰ همچون سال‌های پیش از آن، کشور از واردات آهن اسفنجی بی‌نیاز است و بیشتر صادرکننده این محصول معدنی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.