نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز

به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، شیوع دوباره بیماری کرونا در کشور چین، نگرانی هایی در رابطه با آینده اقتصاد چین بوجود آورده است. اما بر خلاف شرایط موجود و آینده مبهم بازار، رئیس Fortescue، آینده بازار سنگ‌آهن را امیدوار کننده می داند و نسبت به تقاضای سنگ‌آهن خوش‌بین است.

طبق هدف گذاری هایی که دولت چین برای سال 2022 انجام داده است، رشد تولید ناخالص داخلی را ۵٫۵ درصد در نظر گرفته است که که این رقم کمی دور از انتظار است.

بر خلاف اینکه 2 ماه از قرنطینه بسیاری از شهر های بزرگ چین می گذرد، اما تولید کارخانه های فولادی این کشور در سه‌ماهه گذشته با افزایش همراه بوده است.

همین امر باعث شد تا علی رغم پیشبینی تحلیل گران مبنی بر کاهش نرخ سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار، نرخ این محصول در کانال 140 دلاری باقی بماند.

الیزابت گینز، رئیس Fortescue در رابطه با این موضوع گفت:

افزایش تولید کاخانجات فولادی در شرایط بد اقتصادی چین، نشان دهنده این است که دولت چین به هدف رشد تولید ناخالص داخلی متعهد است.

دولت چین به منظور کنترل شرایط و ثبات در اقتصاد خود، اصلاحات متعددی را به تعویق انداخته است (به‌ویژه در مورد مالیات بر دارایی)، خطرات پیش‌فرض برای توسعه‌دهندگان مسکن را کاهش داده است و اکنون در تلاش است تا دوباره رونق را به بازار مسکن بازگرداند.

با توجه به این موضوع، اگر کشور چین بتواند کرونا را مهار کند، در نیمه دوم سال 2022 روند قیمت ها به صورتی خواهد بود که به حفظ قیمت‌های سنگ‌آهن کمک خواهد کرد.

البته احتمال اینکه چین در مهار ویروس کرونا ناکام بماند نیز وجود دارد و با گسترش قرنطینه، علاوه بر اقتصاد چین، اقتصاد جهانی و بازارهای مالی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.