کاهش 100 درصدی تجارت آهن اسفنجی
  • 8 خرداد 1401 ساعت: 14:32
  • شناسه : 10840
    بازدید 2312
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در اولین ماه سال جاری حدود یک میلیون تن از محصولاتی مانند فولاد اعم از شمش فولاد تا مقاطع طویل و محصولات فولادی در بخش صادرات به چشم میخورد. در این میان سهم شمش فولادی 74 درصد از کل این مقدار بود که معادل ۶۳۳ هزار تن بوده است. لازم به […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در اولین ماه سال جاری حدود یک میلیون تن از محصولاتی مانند فولاد اعم از شمش فولاد تا مقاطع طویل و محصولات فولادی در بخش صادرات به چشم میخورد.

    در این میان سهم شمش فولادی 74 درصد از کل این مقدار بود که معادل ۶۳۳ هزار تن بوده است.

    لازم به ذکر است که آهن اسفنجی در فروردین ماه امسال در هیچ یک از بخش های واردات و صادرات مشاهده نشد.

    با توجه به آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در فروردین ماه امسال، ۶۳۳ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که در مقایسه با ۳۶۶ هزار تن صادر شده در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۴ درصدی را شاهد بودیم.

    کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در فروردین ماه امسال به ۱۵۷ هزار تن رسید که در مقایسه با ۲۳۸ هزار تن صادر شده در مدت مشابه در سال گذشته، کاهش 34 درصدی داشته است؛ همچنین میزان صادرات محصولات فولادی در مدت مذکور سال جاری برابر ۱۸۴ هزار تن است که در مقایسه با ۲۶۶ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته افت ۳۱ درصدی را ثبت کرده است.

    در فروردین ماه سال ۱۴۰۱، به طور کلی ۲۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده است. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰۰ تن بیشتر بوده و بر این اساس میزان صادرات این مقاطع در این مقایسه آماری کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

    آهن اسفنجی نیز این روند کاهشی را ادامه داد و با افت ۱۰۰ درصدی صادرات در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آمار صادرات اقلام فولادی ثبت شده است.

    در این بازه زمانی یک ماهه نه‌تنها واردات آهن اسفنجی به کشور نداشته‌ایم، بلکه در بخش صادرات نیز نام این محصول به چشم نمیخورد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.