بی‌کفایتی در کنترل قیمت‌ها در بازار آهن
  • 7 اردیبهشت 1400 ساعت: 23:52
  • شناسه : 116
    بازدید 108
    4
    عدم تدبیر و روشی صحیح جهت قیمت‌گذاری و کنترل بازار آهن

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات کشور جناب آقای حمیدرضا رستگار در مورد قیمت آهن بیان کرد که مشخص نیست که بالغ بر 60 درصد از 15 میلیون تن فولاد مصرفی با چه نرخی در بازار داخلی کشور در دسترس مردم قرار می‌گیرد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات کشور جناب آقای حمیدرضا رستگار در مورد قیمت آهن بیان کرد که مشخص نیست که بالغ بر 60 درصد از 15 میلیون تن فولاد مصرفی با چه نرخی در بازار داخلی کشور در دسترس مردم قرار می‌گیرد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که قیمت‌گذاری‌ها با چه روش و مبنایی انجام گرفته است.

    بیش از یک ماه از آغاز سال جدید نگذشته است، اما قیمت آهن، میلگرد و فولاد باز هم گران شده است. رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران نسبت به روند افزایشی قیمت آهن و فولاد اعلام نارضایتی کرد و در این مورد اظهار کرد: “قیمت آهن و فولاد به صورت دستوری و بخشنامه‌ای معین شده است و این قیمت‌گذاری از سوی دولت و بدون اطلاع اتحادیه و فعالان صنفی صورت گرفته است.”

    جناب آقای رستگار بر این مسئله تاکید کرد که شیوه‌های قیمت‌گذاری محصولات فولادی مورد تایید اتحادیه نیست و در این رابطه عنوان کرد: “سالیانه هزاران میلیارد تومان تراکنش و نقل و انتقال پولی فولاد صورت می‌گیرد و مشخص نشده است که این تراکنش‌ها از چه کانالی انجام می‌گیرد.”

    طبق اظهارات رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران، وزارت صمت برای قیمت‌گذاری آهن و فولاد جلساتی را تشکیل می‌دهد که این جلسات بدون حضور نماینده اصناف و همچنین نماینده توزیع‌کننده برگزار می‌گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.