اثرات معاملات بازار بورس کالا بر بازار آهن
  • 12 اردیبهشت 1400 ساعت: 21:55
  • شناسه : 257
    بازدید 202
    8
    تناقضات موجود میان در بازار شمش و مقاطع طویل فولادی

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مشاهدات صورت گرفته از بازار شمش و مقاطع طویل فولادی در روزهای اخیر نشان از وجود تناقض در این بازارها دارد. با اینکه بازار شمش فولادی به دلیل انگیزه‌های صادراتی در معاملات بورس رونق داشت، عدم تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای باعث شده که بازار مقاطع فولادی در بورس و […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مشاهدات صورت گرفته از بازار شمش و مقاطع طویل فولادی در روزهای اخیر نشان از وجود تناقض در این بازارها دارد. با اینکه بازار شمش فولادی به دلیل انگیزه‌های صادراتی در معاملات بورس رونق داشت، عدم تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای باعث شده که بازار مقاطع فولادی در بورس و بازار آزاد با رکود سنگینی مواجه شود.

    در این بین، اعمال فروش‌های اعتباری برای مقاطع طویل فولادی در بازار فیزیکی بورس کالا موجب شد از رکود در این بازار اندکی کاسته شود و منجر به انجام معامله محصول از این بازار با نرخی بالاتر از قیمت روز در بازار آزاد شود.

    در بازار مقاطع طویل فولادی، رکود به واسطه نوسانات ارزی طی مدت زمان هفته گذشته شدت گرفت. این موضوع در حالی است که در زمان مشابه سال قبل یعنی هفته ابتدایی اردیبهشت سال 1399 در این بازار با اوج‌گیری در تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای مواجه بودیم. این در حالی است که امسال تعدیل انتظارات تورمی و همچنین سیگنال‌های منفی، انتظارات ارزی در هفته‌های آغازین موجب شده تا با عقب‌نشینی خریداران از این بازار روبه رو شویم. در بازار شمش فولاد اما روند کاملا متفاوتی را شاهد بوده و بالا رفتن بهای جهانی باعث شده تا خرید از رینگ معاملاتی بورس کالا به واسطه تولید و صادرات محصول توجیه اقتصادی داشته باشد.

    در بازار بورس کالا شرایط پیچیده‌تری حاکم است، به طوری که در روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه، رینگ معاملاتی بورس کالا میزبان عرضه حدود 132 هزار تن شمش فولادی بود. برای این میزان عرضه، تقاضایی برابر با 190 هزار تن در بازار به ثبت رسید و در نهایت منجر به معامله 97 هزار تن محصول از این بازار شد. نرخی که برای این محصول در بازار در نظر گرفته شده بود رقمی برابر 11 هزار و 800 تومان به ازای هر کیلوگرم بود که نسبت به نرخ پایه هفته قبل، رشد 180 تومانی در هر کیلوگرم را تجربه کرده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.