پ
پ

رسانه خبری پولادنیوز هر هفته گزارش و تحلیل هفتگی جامعی از روند بازار آهن و سایر بازارهای مالی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار خواهد داد.

هدف مجموعه ما اطلاع‌رسانی شفاف و رشد آگاهی مخاطب با ارائه تحلیلی صحیح از روند بازار آهن، ارز، سکه، طلا و رمزارزهای مشهور می‌باشد. پس هر هفته برای اطلاع از گزارش و تحلیل تحولات و رخدادهای بازارهای مالی منتظر ما باشید.

گزارش و تحلیل بازارهای مالی هفته پایانی سال ۱۴۰۰

با گزارش و تحلیل بازار آهن و سایر بازارهای مالی در طول هفته پایانی اسفندماه با ما همراه باشید:

در این بخش به تحلیل بازار آهن، ارز، سکه، طلا و مشهورترین رمرزارزهای روز شنبه خواهیم پرداخت.

بازار ارز در روز شنبه

تا پایان ساعات کاری شنبه ۲۱ اسفندماه، نرخ دلار با توجه به خبر توقف مذاکرات با نوسانات قیمت افزایشی همراه شد و به 26 هزار و 60 تومان رسید.

یورو نیز با رشد 170 تومانی، به قیمت 28 هزار و 650 تومان عرضه شد. قیمت دلار صرافی ملی، 24 هزار و 594 تومان اعلام شد.

نرخ حواله‌جات درهم امارات، 6 هزار و 530 تومان عرضه شد. حواله‌جات یوآن چین، 3 هزار و 783 تومان به فروش رسید. حواله‌جات لیر ترکیه، یک هزار و 628 تومان عرضه شد.

بازار سکه و طلا در روز شنبه

سکه امامی با رشد 126 هزار تومانی، به 12 میلیون و 328 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 9 هزار و 500 تومانی، یک میلیون و 225 هزار تومان فروخته شد.

انس طلا در بازارهای جهانی نیز، یک هزار و 985 دلار و 12 سنت معامله شد.

بازار آهن در روز شنبه

بازار آهن با نوسانات قیمت افزایشی و ثابت همراه شد، اما برخی مبادی فروش به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از اعلام قیمت خودداری کردند.

بازار جهانی نیز به دلیل تداوم بحران اوکراین همچنان با افزایش قیمت روبروست. خبر توقف مذاکرت وین نیز بر بازار داخلی سایه افکنده است.بازار آهن نیز با نوسانات قیمت افزایشی و ثابت همراه شد، اما برخی مبادی فروش به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از اعلام قیمت خودداری کردند.

به طور کلی در روز شنبه ۲۱ اسفندماه قیمت میلگرد ۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش و در برخی مبادی فروش ثابت اعلام شد. روند قیمت سایر محصولات فولادی نیز همانند میلگرد با نوسانات قیمت افزایشی و کاهشی همراه شد.

بازار رمزارزهای مشهور در روز شنبه

ارزش بازار جهانی رمزارزها در روز شنبه ۱.۷۵ تریلیون دلار بود که ۰.۱۴ درصد رشد را نسبت به روز گذشته آن نشان می‌داد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته روز شنبه ۷.۲۱ درصد کاهش یافت و به ۷۶.۰۵ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین به قیمت ۳۹ هزار و ۱۹۹ دلار و اتریوم به قیمت ۲ هزار و ۵۸۸ دلار معامله شدند.

در این بخش به تحلیل بازار آهن، ارز، سکه، طلا و مشهورترین رمرزارزهای روز یکشنبه خواهیم پرداخت.

بازار ارز در روز یکشنبه

تا پایان ساعت کاری روز یکشنبه 22 اسفندماه، دلار در بازار آزاد با افزایش 510 تومانی، 26 هزار و 460 تومان مبادله شد. یورو نیز با رشد 730 تومانی، به قیمت 29 هزار و 260 تومان عرضه شد. قیمت دلار صرافی ملی، 24 هزار و 769 تومان اعلام شد.

نرخ حواله‌جات درهم امارات، 6 هزار و 540 تومان عرضه شد. حواله‌جات یوآن چین، 3 هزار و 789 تومان به فروش رسید. حواله‌جات لیر ترکیه، یک هزار و 631 تومان عرضه شد.

بازار سکه و طلا در روز یکشنبه

سکه امامی با رشد 259 هزار تومانی، به 12 میلیون و 562 هزار تومان رسید.

هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 15 هزار تومانی، یک میلیون و 239 هزار و 700 تومان فروخته شد. انس طلا در بازارهای جهانی، یک هزار و 988 دلار و 55 سنت معامله شد.

بازار آهن در روز یکشنبه

بازار آهن همچنان با نوسانات قیمت افزایشی لحظه به لحظه روبرو بود. با اینکه به تعطیلات عید نوروز نزدیک و در روزهای کاری پایانی قرار داشتیم، اما قیمت ها افزایشی و به صورت‌ سلیقه ای اعلام شد. البته بسیاری از تولیدکنندگان نیز فروش خود را متوقف کرده اند.
این افزایش قیمت را شاید بتوان ناشی از رشد قیمت پایه شمش فولادی در عرضه های روز دوشنبه دانست.
این افزایش در حالی در بازار حکمفرما بود که قیمت شمش ایران در بازارهای بین المللی ثابت و مذاکرات وین متوقف شده بود.
به طور کلی میتوان گفت روز یکشنبه قیمت میلگرد ۵۰ تا ۶۰۰ تومان رشد کرد. برخی کارخانه نیز ثبات قیمت و برخی هم قیمت اعلام نکردند‌. بازار سایر مقاطع فولادی نیز از این الگو پیروی کرد.
در نهایت می‌توان گفت بیشتر مبادی در روزهای پایانی سال مشغول تسویه بودند تا خرید و فروش و به همین دلیل نمیشد تحلیل شفافی از روند بازار آهن در روزهای پایانی سال داشت.

بازار رمزارزهای مشهور در روز یکشنبه

ارزش بازار جهانی رمزارزها در روز یکشنبه ١.۷۵ تریلیون دلار بود که ۰.۰۳ درصد افت را نسبت به روز شنبه نشان می‌داد. 

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته روز یکشنبه ۳۲.۳۱ درصد کاهش یافت و به ۵۳ میلیارد دلار رسید. از طرفی، ۵.۵۱ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته روز یکشنبه لیکویید.

بیت‌کوین و اتریوم هر دو با رشد جزئی به ترتیب به قیمت ۳۹ هزار و ۱۴۳ دلار و ۲ هزار و ۵۸۸ دلار معامله شدند.

رمزارزهایی مانند دوج‌کوین، ریپل، لونا و شیبا اینو نیز در محدوده قرمز قرار داشتند.

در این بخش به تحلیل بازار آهن، ارز، سکه، طلا و مشهورترین رمرزارزهای روز دوشنبه خواهیم پرداخت.

بازار ارز در روز دوشنبه

تا پایان ساعت کاری روز دوشنبه مورخ 16 اسفندماه، دلار در بازار آزاد با افزایش 300 تومانی، 25 هزار و 950 تومان مبادله شد.

یورو نیز با رشد 330 تومانی، به قیمت 28 هزار و 690 تومان عرضه شد. قیمت دلار صرافی ملی، 24 هزار و 446 تومان اعلام شد.

نرخ حواله‌جات درهم امارات، 6 هزار و 595 تومان عرضه شد. حواله‌جات یوآن چین، 3 هزار و 832 تومان به فروش رسید. حواله‌جات لیر ترکیه، یک هزار و 703 تومان عرضه شد.

بازار سکه و طلا در روز دوشنبه

سکه امامی با رشد 135 هزار تومانی، به 12 میلیون و 31 هزار تومان رسید.

هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 12 هزار و 700 تومانی، یک میلیون و 209 هزار و 500 تومان فروخته شد. انس طلا در بازارهای جهانی، یک هزار و 983 دلار و 68 سنت معامله شد.

بازار آهن در روز دوشنبه

بسیاری از کارخانه های تولیدی تعطیل و فروش خود را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کردند‌‌. برخی دیگر از مبادی فروش افزایش و برخی هم محصولات خود را بدون تغییر قیمت روانه بازار کردند‌.
به طور کلی در روز دوشنبه اکثریت قیمت ها در بازار با نوسانات افزایشی همراه شد. قیمت میلگرد در بازه ۵۰ تا ۲۵۰ تومان رشد کرد. برخی کارخانه ها نیز ثبات قیمت اعلام کردند. قیمت سایر محصولات فولادی هم یا اعلام نشد یا با افزایش روبرو شد.

بازار رمزارزهای مشهور در روز دوشنبه

ارزش بازار جهانی رمزارزها در روز دوشنبه ۱.۷۴ تریلیون دلار بود که ۰.۲۹ درصد افت را نسبت به روز یکشنبه نشان می‌داد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۸۹ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین به قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۷ دلار و اتریوم به قیمت ۲ هزار و ۵۶۸ دلار معامله شدند.

در این بخش به تحلیل بازار آهن، ارز، سکه، طلا و و مشهورترین رمرزارزهای روز سه شنبه خواهیم پرداخت.

بازار ارز در روز سه شنبه

تا پایان ساعت کاری سه شنبه ۲۴ اسفندماه، دلار در بازار آزاد با افزایش 90 تومانی، 26 هزار و 330 تومان مبادله شد. یورو با رشد 100 تومانی، به قیمت 29 هزار و 110 تومان عرضه شد. قیمت دلار صرافی ملی، 24 هزار و 408 تومان اعلام شد.

نرخ حواله‌جات درهم امارات، 6 هزار و 554 تومان عرضه شد. حواله‌جات یوآن چین، 3 هزار و 797 تومان به فروش رسید. حواله‌جات لیر ترکیه، یک هزار و 630 تومان عرضه شد.

بازار سکه و طلا در روز سه شنبه

سکه امامی با افت 39 هزار تومانی، به 12 میلیون و 452 هزار تومان رسید.

هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 900 تومانی، یک میلیون و 231 هزار تومان فروخته شد. انس طلا در بازارهای جهانی، یک هزار و 961 دلار و 81 سنت معامله شد.

بازار آهن در روز سه شنبه

بازار آهن به تاثیر از رشد نرخ دلار و جو رقابتی ایجاد شده در معاملات شمش فولادی در بازار سرمایه با روند افزایشی همراه شد.
به نظر میرسید بیشتر هیجان بازار روز سه شنبه به دلیل معامله شمش خوزستان در بورس بوده است.
از روند مذاکرات خبر تازه ای نبود. علی باقری کنی برای مشورت با سایر رجال سیاسی به تهران بازگشت. علاوه بر این، آمریکا به درخواست های روسیه بی تفاوت بود. همین عوامل سبب کندی روند مذاکرات شد.
در بازارهای جهانی هم، بحران اوکراین سبب رشد قیمت ها شد. این رشد قیمت بر روی نرخ فولاد صادراتی ایران نیز اثرگذار بود.

به طور کلی نرخ کلیه محصولات فولادی به ویژه میلگرد با افزایش شدیدی همراه شد. در این بین برخی تولیدکنندگان نیز ثبات قیمت و برخی فروش خود را در نیمه روز بستند.
در روز سه شنبه پیش بینی شد در صورتی که بحران های خارجی و شرایط مذکور ادامه دار باشد، احتمال رشد بیشتر مقاطع فولادی در بازار آهن وجود دارد‌.

بازار رمزارزهای مشهور در روز سه شنبه

ارزش بازار جهانی رمزارزها در روز سه شنبه ۱.۷۴ تریلیون دلار بود که ۰.۲۹ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌داد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۸۹ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین به قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۷ دلار و اتریوم به قیمت ۲ هزار و ۵۶۸ دلار معامله شدند.

در این بخش به تحلیل بازار آهن، ارز، سکه، طلا و مشهورترین رمرزارزهای روز چهارشنبه خواهیم پرداخت.

بازار ارز در روز چهارشنبه

تا پایان ساعت کاری چهارشنبه 25 اسفندماه، دلار در بازار آزاد با کاهش 40 تومانی، 26 هزار و 460 تومان مبادله شد، یورو با افت 20 تومانی، به قیمت 29 هزار و 150 تومان عرضه شد. قیمت دلار صرافی ملی، 24 هزار و 584 تومان اعلام شد.

نرخ حواله‌جات درهم امارات، 6 هزار و 549 تومان عرضه شد. حواله‌جات یوآن چین، 3 هزار و 775 تومان به فروش رسید. حواله‌جات لیر ترکیه، یک‌هزار و 635 تومان عرضه شد.

بازار سکه و طلا در روز چهارشنبه

سکه امامی با افت 16 هزار تومانی، به 12 میلیون و 432 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 4 هزار و 400 تومانی، یک میلیون و 221 هزار تومان فروخته شد. انس طلا در بازارهای جهانی، یک هزار و 920 دلار و 4 سنت معامله شد.

بازار آهن در روز چهارشنبه

با وجود اینکه برخی از نوردکاران توانستند در بازار بی‌رقیب و کم‌تقاضای روز گذشته برای خود کیسه بدوزند و قیمت‌ها را بالا ببرند، قیمت‌های اعلام شده هیچ تغییری نداشت تا بازار مقاطع طویل در محدوده قیمتی روز گذشته به استقبال تعطیلات نوروزی برود.

این در حالی بود که بازار کامودیتی‌ها به خصوص فولاد در جهان تغییرات کاهشی به خود دید و در کنار آن، دلار هم در بازار آزاد رو به افت داشت، اما همچنان کانال 26 هزار تومانی را حفظ کرد. به هر ترتیب، پرونده 1400 بازار فولاد با گرانی در بخش مقاطع طویل بسته شد و اولین قیمت‌ها در سال 1401 مشخص می‌کند که وضعیت سال بعد چگونه خواهد بود، زیرا سالی که نکوست از بهارش پیداست.

اندک تولیدکنندگان میلگرد که اعلام قیمت کردند، همان قیمت‌های روز گذشته را تکرار کردند و هیچ تغییری در بازار ایجاد نشد و تنها تغییر در این بخش، این بود که یک کارخانه هم از تعداد کارخانه‌هایی که اعلام قیمت می‌کردند، کم شد.

تولیدکنندگان تیرآهن هم همان قیمت‌های دیروز را برای محصولات اعلام کردند و تولیدکنندگان نبشی، ناودانی، سپری و پروفیل نیز تعطیل بودند.

بازار رمزارزهای مشهور در روز چهارشنبه

ارزش بازار جهانی رمزارزها در روز چهارشنبه ۱.۷۹ تریلیون دلار است که ۴.۲۵ درصد رشد را نسبت به روز سه شنبه نشان می‌داد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۴.۳۴ درصد افزایش یافت و به ۹۲.۰۴ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین به قیمت ۴۰ هزار و ۴۲۹ دلار و اتریوم به قیمت ۲ هزار و ۶۷۸ دلار معامله شدند.

در این بخش به تحلیل بازار آهن، ارز، سکه، طلا و مشهورترین رمرزارزهای روز پنج‌شنبه خواهیم پرداخت.

بازار ارز در روز پنجشنبه

تا پایان ساعت کاری امروز مورخ پنجشنبه 26 اسفندماه، دلار در بازار آزاد با افزایش 60 تومانی، 26 هزار و 280 تومان مبادله شد.

یورو با رشد 90 تومانی، به قیمت 28 هزار و 980 تومان عرضه شد. قیمت دلار صرافی ملی، 24 هزار و 816 تومان اعلام شد.

نرخ حواله‌جات درهم امارات، 6 هزار و 534 تومان عرضه شد. حواله‌جات یوآن چین، 3 هزار و 778 تومان به فروش رسید. حواله‌جات لیر ترکیه، یک‌هزار و 637 تومان عرضه شد.

بازار سکه و طلا در روز پنجشنبه

سکه امامی با رشد 50 هزار تومانی، به 12 میلیون و 402 هزار تومان رسید.

هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 11 هزار و 600 تومانی، یک میلیون و 227 هزار و 300 تومان فروخته شد. انس طلا در بازارهای جهانی، یک هزار و 940 دلار و 99 سنت معامله شد.

بازار آهن در روز پنجشنبه

با نزدیک شدن به فصل بهار و تعطیلات نوروزی، به تدریج فعالیت مبادی فروش در بازار مقاطع طویل نیز کم شد، اما با اینکه قیمت دلار ثبات نسبی خود را حفظ کرد، برخی از مبادی فروش از آب گل‌آلود ماهی خود را گرفتند.

برخی از فعالان که روز چهارشنبه از رقابت‌های به وجود آمده در بورس کالا عقب افتاده بودند، بازار را برای رشد قیمت بی‌رقیب دیدند و کم و بیش شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار بودیم. به نوعی که می‌توان گفت فروشندگان مقاطع طویل با گران کردن کالاهای خود به استقبال بهار رفتند.

امروز اکثر فعالان بازار میلگرد تعطیل بودند و برخی نیز امروز را به عنوان آخرین روز کاری خود انتخاب کردند، اما در میان آن دسته از فعالان که قیمت داده بودند، دو شرکت 50 و یک شرکت 200 تومان در قیمت‌های خود افزایش داشت و دیگر شرکت‌ها نیز قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند.

در میان فروشندگان تیرآهن نیز فعالیت چندانی دیده نمی‌شد، اما یک شرکت کیلویی 50 تومان به قیمت محصولات خود اضافه کرد. ذوب آهن اصفهان هم هیچگونه تغییری در تیرآهن‌های پرفروش خود ایجاد نکرد.

بازار رمزارزهای مشهور در روز پنجشنبه

ارزش بازار جهانی رمزارزها در روز پنج شنبه ۱.۸۲ تریلیون دلار بود که ۲.۹۹ درصد رشد را نسبت به روز چهارشنبه نشان می‌داد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت روز پنج شنبه ۹.۷۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷.۲۱ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین به قیمت ۴۰ هزار و ۸۵۲ دلار و اتریوم به قیمت ۲ هزار و ۷۶۶ دلار معامله شدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.