دستاوردهای نوین صنعت فولاد
  • 4 مرداد 1400 ساعت: 0:34
  • شناسه : 2641
    بازدید 164
    11
    صنعت فولاد و دستاوردهای آن

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در هفته گذشته طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک و پایانه صادراتی مکران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در ۳۱ تیر ماه انجام شد. این اتفاق خبر خوشی بود که این خط لوله استراتژیک ۱۰۰۰ کیلومتری و رویای ایران در دور زدن تنگه هرمز را عملی ساخت. همکاری […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در هفته گذشته طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک و پایانه صادراتی مکران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در ۳۱ تیر ماه انجام شد. این اتفاق خبر خوشی بود که این خط لوله استراتژیک ۱۰۰۰ کیلومتری و رویای ایران در دور زدن تنگه هرمز را عملی ساخت.

    همکاری بی نظیر و چشم گیر سه شرکت مهم زنجیره فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسین خوزستان و لوله سازی اهواز در جهت تولید تختال؛ ورق فولادی و لوله مقاوم به نفت و گاز ترش بود که به طور قطع بدون ساخت داخلی این محصولات اجرای این پروژه در زمانه تحریم از محالات بود. 

    در آیین بهره برداری از خط لوله استراتژیک وزیر نفت بیان داشت: در تمامی قسمت های خط لوله گوره به جاسک و تاسیسات مرتبط به طور کامل الزامات و استانداردهای ملی و بین المللی از جمله استاندارد IPS  و API رعایت شده است. بدین صورت یک کار یک ساله به صورت مشترک فی مابین شرکت ملی نفت ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد اکسین معین شد که بتوانند به استاندارد تولید تختال مقاوم به نفت و گاز ترش توسط فولاد مبارکه و استاندارد تولید ورق توسط فولاد اکسین برسند و در نهایت استانداردها در اختیار شرکت لوله ساز قرار گرفت. آنچه که چشم گیر است ورق مورد نیاز این طرح عظیم که یک ورق مقاوم به نفت و گاز ترش است برای اولین بار در ایران ساخته شد. 

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.