عرضه انواع محصولات فولادی در بازار بورس
  • 25 شهریور 1400 ساعت: 23:46
  • شناسه : 3951
    بازدید 120
    3
    عرضه فولاد در بورس کالا

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمد هوشمند یک فعال صنعتی در حوزه فولاد در مورد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بیان کرد که عرضه تمامی محصولات فولادی در بورس کالا امکان پذیر می باشد. وی در ادامه افزود که این کار در دولت گذشته آغاز شد و حتی عرضه کنسانتره در بورس کالا نیز داشتیم، […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمد هوشمند یک فعال صنعتی در حوزه فولاد در مورد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بیان کرد که عرضه تمامی محصولات فولادی در بورس کالا امکان پذیر می باشد. وی در ادامه افزود که این کار در دولت گذشته آغاز شد و حتی عرضه کنسانتره در بورس کالا نیز داشتیم، اما آنچنان که باید و شاید به نتیجه نرسید. هوشمند اشاره کرد که علت این امر شاید مربوط به نگاه ما به زنجیره فولاد است و شاید عملکردی سریع به تصمیم غیر کارشناسانه بود که مستلزم تفکر و تدبر بیشتری بود.

    دستورالعمل در دولت قبل بدین شرح بود که تولیدکنندگان بایستی محصولات خود را در بورس عرضه نمایند اما هیچگونه سیاست گذاری و برنامه ریزی در جهت این مهم ارائه نشد و نگاه به زنجیره فولاد از انتهای آن بود و همین مسئله منجر شد تا عملکرد در عرضه و تولید بسیار ضعیف باشد.

    با توجه به اینکه اکثریت تولیدکنندگان فولاد و مقاطع طویل بورسی هستند، چنانچه محصولات کلیه حلقه های زنجیره فولادی در بورس کالا عرضه شوند و نگاه به زنجیره فولاد اصلاح شود و با نگاهی ژرف تر و در جهت توسعه صنعت اهتمام ورزیده شود، می توان انتظار داشت که عرضه محصولات فولادی در بورس کالا امکان پذیر گردد و بدون شک اثر مثبتی در بازار خواهد داشت و شفافیت در بازار فولاد ایجاد خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.