نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز

بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، جناب آقای علی جدی در مورد حذف واسطه‌گران در بخش فولاد کشور بیان کرد که با توجه به جلسات صورت گرفته با مدیران بخش فولاد و مسئولان این بخش، تصمیماتی جدی جهت عرضه تمامی محصولات این زنجیره در بورس کالا گرفته شده است. وی ادامه داد که کشف واقعی قیمت‌ها سبب از بین رفتن واسطه‌گری می‌شود و از سوی دیگر موجب می‌شود تا فولاد از کالای سرمایه‌ای به محصولی برای بخش تولید تبدیل شود.  

او در ادامه افزود: “می‌توان گفت که تولید در زنجیره فولاد رابطه مستقیم و کاملا وابسته با عرضه دارد و توسط این موضوع جان می‌گیرد که در این میان فقط بورس کالا می‌تواند این ارتباط را صحیح و به صورت مستقیم پیش ببرد.”

جناب آقای علی جدی همچنین به نقش بورس کالا در حذف کردن واسطه‌گران اشاره کرد و اینگونه اظهار کرد که شفافیت موجود در معاملات بورس کالا می‌تواند سبب شفافیت در تمام عرضه‌های زنجیره فولادی شود و همانطور که می‌دانیم این روزها بازارهای کالایی نیاز به این شفافیت برای تصمیم‌گیری درست و سنجش دقیق شرایط را دارند.

در ادامه، نائب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: “مدت‌هاست که مسئولان از تولیدکنندگان بالادستی می‌خواهند که عرضه‌های کوچک را متوقف کنند. علاوه بر این، از صنایع پایین‌دست نیز می‌خواهند که مواد اولیه خریداری شده را وارد خط تولید کنند تا به این صورت از واسطه‌گری جلوگیری کنند، اما این تلاش‌‌ها به دلیل عرضه بخش بزرگی از تولیدات در خارج از بورس جواب نمی‌‌دهد، زیرا آمار این تلاش‌ها در این بخش آمار شفافی نمی‌باشد.”