جولان بازی سیاست در بازار آهن و فولاد
  • 23 اردیبهشت 1400 ساعت: 1:58
  • شناسه : 511
    بازدید 100
    2
    بازار آهن بازیچه سیاست‌های موجود

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بررسی‌ها از بازار آهن روز گذشته نشان از ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار دارد. آرامش در بازار آهن حاکم بود، اما در ساعاتی از روز مسیر بازار عوض شد و در قیمت‌های اعلامی تغییراتی دیده شد. در بازار ارز نیز روندی صعودی برای قیمت‌ها حاکم بود. در ساعاتی […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بررسی‌ها از بازار آهن روز گذشته نشان از ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار دارد. آرامش در بازار آهن حاکم بود، اما در ساعاتی از روز مسیر بازار عوض شد و در قیمت‌های اعلامی تغییراتی دیده شد. در بازار ارز نیز روندی صعودی برای قیمت‌ها حاکم بود. در ساعاتی از روز نرخ دلار به 22,450 تومان دست یافت.

    جدیدترین قیمت‌های اعلامی متال بولتن نشان از تداوم روند افزایشی قیمت‌های جهانی دارد. به صورتی که نرخ اسلب سی آی اس در حدود 15 دلار رشد کرد و در نهایت به قیمت 905 دلار صعود کرد. بیلت صادراتی این منطقه، هر تن به نرخ 643 دلار فروخته شد. این رقم حاکی رشد قیمت بیلت در حدود 26.5 دلار می‌باشد. با این وجود، تاثیرپذیری بازار آزاد از نوسانات نرخ ارز آغاز شده است و اینطور به نظر می‌رسد که نوسانات در بازار در صورت تداوم سیر صعودی قیمت دلار ادامه پیدا کند.

    جو ایجاد شده در بازار حاکی از آن است که بازار آهن به طور کامل تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته و سایر عوامل مانند قیمت‌های جهانی و عرضه و تقاضا در تاثیرگذاری بر بازار دچار یخ زدگی شده‌اند.

    روز گذشته به دلیل وضعیت به وجود آمده در بازار آهن با افزایش قیمت میلگرد روبه‌رو بودیم. در واقع تولیدکنندگان این حوزه قیمت‌های اعلامی خود را در حدود 50 الی 150 تومان افزایش دادند و برخی نیز ترجیح دادند محصولات خود را بدون تغییر قیمت روانه بازار کنند. بالاترین قیمت میلگرد آجدار سایز 14 با نرخ 14,415 تومان و پایین‌ترین نرخ آن با قیمت 13,500 تومان اعلام شد. در این میان برخی از مبادی نیز به اعلام قیمت دوم و حتی بستن فروش خود اقدام کردند.

    برای محصول نبشی نیز در بازار دیروز شاهد سکوت کامل بودیم. اکثر قیمت انواع نبشی ثابت اعلام شد. با این حال، در بخش سپری و ناودانی قیمت سپری با 250 تومان افزایش و قیمت ناودانی با 50 الی 200 تومان افزایش از سوی تولیدکنندگان اعلام شد. دو شرکت در حوزه ناودانی نیز بدون تغییر در قیمت‌های خود محصولات خود را روانه بازار کردند.

    قیمت تیرآهن ذوبی کیلویی نیز بدون تغییر اعلام شد. این در حالی است که یک شرکت قیمت‌های خود را 50 تومان افزایش داد. در بخش تیرآهن شاخه‌ای نیز قیمت شاخه‌های پرفروش در حدود 10 تا 20 هزار تومان افزایش یافت. برخی دیگر نیز ثابت و برخی شاخه‌ها نیز در حدود 10 تا 40 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.