کاهش واردات سنگ آهن در چین
  • 21 آذر 1400 ساعت: 13:51
  • شناسه : 6569
    بازدید 179
    5

    چین در نظر دارد وابستگی خود به واردات سنگ آهن را قطع کند و به این منظور تغییراتی در صنعت خود انجام داده است. چین در آینده قصد دارد سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور و تقویت بازیافت فولاد و البته افزایش تولید 30 درصدی سنگ آهن را در دستور کار خود قراردهد. به […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    چین در نظر دارد وابستگی خود به واردات سنگ آهن را قطع کند و به این منظور تغییراتی در صنعت خود انجام داده است.

    چین در آینده قصد دارد سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور و تقویت بازیافت فولاد و البته افزایش تولید 30 درصدی سنگ آهن را در دستور کار خود قراردهد.

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، برنامه نام برده شده که در بالا به آن اشاره شد برای 5 سال آینده برنامه ریزی شده که نشریه دولتی چین (اکونومیک دیلی) آن را در قالب مقاله ای در مصاحبه با مدیران ارشد صنعت فولاد و مقامات ارشد دولتی این کشور منتشر کرده است.

    وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در ژانویه امسال درحالی مواردی از جزئیات این برنامه 5 ساله منتشر کرد که با توجه به هزینه بالای تولید فولاد در چین و محدود بودن منابع سنگ‌آهن با کیفیت، معدن‌کاران استرالیایی مدت‌ها در مورد این برنامه بلند مدت چین برای افزایش تولید سنگ‌آهن داخلی ابراز تردید کرده‌ بودند. البته با ارائه شدن اطلاعات دقیق تر که تا سال 2025 برنامه ریزی شده که توسط گزارشی که از سوی اکونومیک دیلی منتشر شد، میزان خودکفایی چین تا 45 درصد نیز آفزایش خواهد یافت. انجام عملیات استخراج سنگ‌آهن در خارج از کشور، سرمایه‌گذاری، استخراج کارآمدتر معادن و استفاده بیشتر از ضایعات فلزی زمینه ساز رسیدن به این هدف میباشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.