به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، دکتر کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان از رکوردزنی های متوالی این شرکت خبر داد. وی خاطرنشان کرد در سه ماهه نخست سال شاهد رکورد زنی هایی در بخش های مختلف تولیدی خود از جمله گندله سازی، تولید آهن اسفنجی و تولید شمش و محصولات نهایی بودیم.

وی افزود قطعی برق در تابستان باعث جلوگیری از سرعت تولید این شرکت شده بود که در شهریور هم زمان با کاهش قطعی برق، تولید به روند سابق خود بازگشت.

دکترغفوری در ادامه اظهار داشت: شرکت در حوزه فروش و صادرات عملکرد خیلی خوبی داشته است به طوری که تا پایان تیرماه، ۴۰۶۸۹ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال مجموع فروش این شرکت بوده که از این مقدار ۱۴۶۴۸ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال آن مربوط به بخش صادرات بوده است. به لطف رشد 140 درصدی فروش و درآمد در بخش صادرات، فولاد خراسان شرایط خوب و موفقی در بازار داخلی و اهداف صادراتی دارد.

وی در مورد حساسیت این صنعت برای اقتصاد کشور افزود:

لزوم صادرات به ویژه در بخش صنعت فولاد از آنجایی که در چند سال گذشته شاهد تحریم های شدیدی در بخش صادرات نفتی و کاهش درامد در این زمینه بوده ایم بسیار حساس است. تاثیر و اهمیت صنعت فولاد بر اقتصاد کشور در چند سال اخیر و با افزایش ارز حاصل از صادرات فولاد نسبت به صادرات نفتی، برکسی پوشیده نیست.

مدیرعامل فولاد خراسان ضمن بیان خواسته های اصلی صنعت فولاد از دولت سیزدهم، در رابطه با خسارت های ناشی از قطع برق و گاز به اقتصاد فولاد گفت:

قطعی برق و در فصول سرد سال که نتیجه ی عدم تعادل در تولید و مصرف انرژی است باعث خسارات سنگین به کارخانه های اقتصادی مخصوصا فولادسازان می شود و این چالشی است که فولادسازان در بخش تولید با آن رو به رو هستند. برای حل این مشکل تلاش همه جانبه ای از سوی وزارت نفت، وزارت صمت و شرکت ملی گاز نیاز است تا از حجم بالای خسارت به کارخانجات فولادی به دلیل محدودیت تأمین برق و گاز جلوگیری شود.