رد پای مافیا در صنعت فولاد
  • 26 اردیبهشت 1400 ساعت: 1:27
  • شناسه : 707
    بازدید 144
    5
    مافیا و صنعت فولاد!

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، اخیرا در طی گفت و گویی سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در مورد انحصار برخی نهادهای حقیقی و حقوقی در صنعت فولاد این گونه بیان کرد که انحصاری شدن این صنعت باعث به وجود آمدن رانت‌های زیادی در این حوزه شده است. به نظر می‌رسد تنها عده خاصی […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، اخیرا در طی گفت و گویی سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در مورد انحصار برخی نهادهای حقیقی و حقوقی در صنعت فولاد این گونه بیان کرد که انحصاری شدن این صنعت باعث به وجود آمدن رانت‌های زیادی در این حوزه شده است. به نظر می‌رسد تنها عده خاصی تصمیم می‌گیرند که این صنعت به شکلی پیش برود.

    معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: “این افراد در سایه، رغبتی به شفافیت فعالیت‌های فولادی ندارد، زیرا می‌توانند با عدم شفافیت در این حوزه از رانت‌های پی در پی و همچنین فساد مالی بهره‌مند شوند.”

    سعید عمرانی در ادامه در مورد انحصارطلبی تولیدکنندگان صنعت فولاد اشاره کرد که این انحصارطلبی در اختیار تولیدکنندگان صنعت فولاد استراتژیک است. علاوه بر این، وزارت صمت نیز توان مقابله با این افراد را ندارد. وی ادامه داد که من اعتقاد دارم که وزارت صنعت نمی‌تواند تولیدکننده‌های اصلی را جای دیگر بنشاند و برایشان تصمیم بگیرد، بلکه باید با همراهی و همدلی آنان را متعهد کند تا مواد اولیه صنایع پایین دستی را تامین کنند.

    سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه گفت و گوی خود اشاره کرد: “تعادل میان زنجیره‌های فولادی وجود ندارد. قسمتی از این زنجیره‌ها از ضعف مالی شدید رنج می‌برند و قسمت دیگر غرق در درآمد زیاد می‌باشند که در این بین برخی کارخانه‌ها نیز در شرف تعطیلی هستند.”

    معاون قضایی دادستان کل کشور بیان کرد که لازم است صنایع نورد، پروفیل و لوله در تامین مواد اولیه صنایع داخلی مانند خودروسازی و لوازم خانگی مسئول باشند و خود را متعهد به انجام آن بدانند. علاوه بر این، برقراری این تعادل بر عهده وزارت صمت می‌باشد که این وزارت با توجه به وضعیت موجود، تاکنون در انجام این کار موفق نبوده است.

    با این حال باید این مسئله را نیز در نظر داشت که متحمل اصلی این موضوع که به دلیل تصمیمات و سیاست‌های اشتباه به وجود آمده، مصرف‌کنندگان نهایی و مردم می‌باشند که به این سیاست‌های غلط و شرایط به وجود آمده عادت کرده‌اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.