روند بازار ورق آهن در هفته‌ای گذشت
  • 26 اردیبهشت 1400 ساعت: 22:11
  • شناسه : 729
    بازدید 77
    2
    بازار هفته اخیر ورق آهن

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در مورد وضعیت قیمت جهانی فولاد و اثراتی که بر بازار داخلی ایران برجای می‌گذارد، تحلیل و بررسی‌های مختلفی وجود دارد. در ابتدایی تحلیل می‌توان گفت که به علت میزان تقاضای چین، قیمت جهانی فولاد با رشد همراه شده است. در صورتی که قیمت‌ها از طرف دولت چین کنترل […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در مورد وضعیت قیمت جهانی فولاد و اثراتی که بر بازار داخلی ایران برجای می‌گذارد، تحلیل و بررسی‌های مختلفی وجود دارد. در ابتدایی تحلیل می‌توان گفت که به علت میزان تقاضای چین، قیمت جهانی فولاد با رشد همراه شده است. در صورتی که قیمت‌ها از طرف دولت چین کنترل شود، در نهایت منجر به کاهش قیمت فولاد می‌شود.

    پارامترهای دیگری مانند میزان پول چاپ شده در سراسر جهان، نرخ بیکاری، برطرف شدن قرنطینه در اروپا، قیمت جهانی نفت و نرخ تورم در آمریکا از جمله عوامل دیگر تاثیرات روند قیمت جهانی فولاد و بازار داخلی ایران است.

    فولاد به عنوان یک کالای اساسی یا به عبارت دیگر کالای مادر شناخته می‌شود، از این رو هریک از عوامل ذکر شده می‌تواند بر قیمت جهانی فولاد در سطح جهانی تاثیرگذار واقع شود، اما لازم به ذکر است که تاثیرات آن در بازارهای داخلی به سیاست‌های دولت بستگی دارد.

    در واقع اجازه افزایش قیمت از طرف دولت فعلی تا زمان انتقال قدرت به رئیس جمهور آینده داده نخواهد شد، از سوی دیگر نیز کاهش قیمت فولاد منجر به افت شاخص سهام و همچنین بازار فولاد و دربرگیرنده نارضایتی ها خواهد شد که این موارد نیز باب میل دولت موجود نمی‌باشد.

    با این تفاسیر اتفاقاتی که در بازار جهانی رخ می‌دهد از سوی دولت و سیاست‌های آن کنترل خواهد شد و تا زمان به روی کارآمدن رئیس جهور بعدی شرایط موجود تداوم خواهد داشت. در دوره ریاست جمهوری بعدی بازار فولاد به مساله برجام وابسته خواهد بود. چرا که موضوع برجام مشخص می‌کند میزان وابستگی اقتصاد ایران به سایر بازارهای جهانی چقدر می‌باشد.

    همانطور که پیش از این اشاره کردیم، فولاد یک کالای اساسی محسوب می‌شود. ورق فولادی و انواع آن نیز از جمله محصولاتی است که کاربرد بسیاری در بازار داخلی ایران دارد و کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند.

    در هفته اخیر، آماری منتشر شد که نشان داد در روز شنبه روند قیمت ورق دو میلی‌متر رول فولاد مبارکه 22700 تومان بود. تا روز چهارشنبه این نرخ به رقم 22900 تومان دست یافت. سایر اقلام ورق نیز تا روز دوشنبه هفته‌ای که گذشت، با کاهش مواجه شدند. با این حال به واسطه افزایش نرخ ارز، قیمت روندی صعودی به خود گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.