افزایش قیمت جهانی فولاد در سال 2022
  • 9 دی 1400 ساعت: 13:28
  • شناسه : 7409
    بازدید 489
    3

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، موسسه MEPS، تحلیل خود را از آینده قیمت فولاد در نقاط مختلف جهان در سال جدید میلادی منتشر کرده است. به گزارش این موسسه: فعالان بازار فولاد روز به روز در رابطه با خریدهای مورد نیاز خود محتاطتر می شوند. رکورد هایی که در تابستان 2021 ثبت شد بسیاری را […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، موسسه MEPS، تحلیل خود را از آینده قیمت فولاد در نقاط مختلف جهان در سال جدید میلادی منتشر کرده است.

    به گزارش این موسسه: فعالان بازار فولاد روز به روز در رابطه با خریدهای مورد نیاز خود محتاطتر می شوند. رکورد هایی که در تابستان 2021 ثبت شد بسیاری را شگفت زده کرد.

    اوج قیمت محصولات در هر منطقه در بازه های زمانی متفاوتی بوده است.

    در ماه ژوئن شاهد بالاترین سطح قیمت معاملات فولادی در اروپا بودیم، به طوری که در آمریکای شمالی این پیک قیمت در سپتامبر مشاهده شد.

    در بازارهای آسیایی در تابستان معاملات فولادی با کاهش قیمت همراه بود.

     با توجه به شیوع واریانت جدید ویروس کرونا در سطح جهان، چشم انداز آغاز سال 2022 با ابهاماتی همراه است و امکان دارد روند رو به رشد بازار را با مشکل مواجه کند و طبیعتا خریداران بابت امکان افت قیمت در ماه های آینده نگرانی هایی دارند.

    روند قیمت محصولات فولادی در سه نقطه جهان مورد بررسی قرار گرفته است، که به شرح زیر می باشد:

    انتظار می رود قیمت‌های محصولات تخت اروپایی در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ با افزایش همراه باشد و مجددا در این بازه بازار معاملات احیا شود.

    در آمریکای شمالی به روند نزولی قیمت های خود ادامه می دهد و احتمالا در ماه های آینده فروشندگان داخلی برای افزایش فروش خود مجبور به اعمال تخفیف بر روی محصولات خود خواهند بود.

    پیشبینی می شود در معاملات محصولات تخت آسیایی شاهد رشد نزولی باشیم که البته در بهار، انتظار می رود قیمت ها رشد صعودی پیدا کنند.

    در تمامی مناطق ذکر شده، در نیمه دوم سال 2022، کاهش ارزش فروش فولاد پیشبینی می شود و احتمالا شاهد کاهش رشد مصرف محصولات تخت به دلیل تورم در قیمت محصولات فولادی خواهیم بود.

    MEPS علی رغم ترسی که برخی از خریداران نسبت به این موضوع دارند، انتظار سقوط قیمت ها را ندارد.

    پیش‌بینی می‌شود که ارزش معاملات ترکیبی محصولات تخت جهانی به طور متوسط در حدود ۱۲۲۰ دلار آمریکا در هر تن در سال ۲۰۲۲ باشد که تقریباً ۶۰ درصد بیشتر از رقم سال‌های ۲۰۱۰/۲۰۱۹ خواهد بود. علی رغم خطرات احتمالی مرتبط با شیوع واریانت جدید ویروس کرونا و سخت‌تر شدن سیاست‌های مالی در بسیاری از کشورها، چشم انداز اقتصادی سال 2022 نسبتا خوب است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.