توجه ذوب آهن اصفهان به ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی
  • 12 دی 1400 ساعت: 13:27
  • شناسه : 7540
    بازدید 328
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمد امین یوسف زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان، ضمن درخواست از نهادهای نظارتی برای سخت‌گیری بیشتر در بخش ساخت سازه های ساختمانی به منظور افزایش ضریب ایمنی، اذعان داشت: با توجه به کم اطلاعی بخشی از جامعه، نباید اجازه داده شود که برخی از تولیدی ها با سواستفاده […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمد امین یوسف زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان، ضمن درخواست از نهادهای نظارتی برای سخت‌گیری بیشتر در بخش ساخت سازه های ساختمانی به منظور افزایش ضریب ایمنی، اذعان داشت:

    با توجه به کم اطلاعی بخشی از جامعه، نباید اجازه داده شود که برخی از تولیدی ها با سواستفاده از این افراد، محصولات بی کیفیت خود را به آنها عرضه کنند و پاسخگو نباشند.

    وی افزود: با توجه به افزایش مقاومت و ایمنی سازه‌های فلزی در برخی از کشورها، علی رغم زلزله های 7 یا 8 ریشتری، میزان خسارات بسیار اندک است.

    متاسفانه امروزه در ایران شاهد حقه بازی و دغلکاری هایی از سوی برخی از تولیدکنندگان بی نام و نشان خصوصی هستیم که بعضا میلگرد ۱۴ را به اسم ۱۶ به فروش می‌رسانند که این امر زمینه ساز افزایش تلفات و خسارات در حوادث طبیعی مانند زلزله می شود.

    یوسف زاده افزود: از آن جایی که ذوب آهن اصفهان از بزرگترین و قدیمی ترین تولید کنندگان مقاطع ساختمانی از جمله میلگرد و تیرآهن است، حدود 20 تا 25 درصد میلگرد کشور توسط این شرکت تامین می شود.

    کیفیت یک محصول فولادی به روش تولید و به مشخصات فنی و مکانیکی در مرحله نورد بستگی دارد که ذوب آهن اصفهان با توجه به استفاده از سنگ معدن و سرآمد بودن در بخش نورد، محصولاتی بسیار با کیفیت و ایمن تولید میکند.

    مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: علی رغم اینکه در ایران کارخانه های متعددی میلگرد تولید میکنند، تمرکز در ساخت سازه ها در این کشور بیشتر بر روی سازه های بتنی است که در مقایسه با محصولات فولادی از مقاومت خمشی کمتری برخوردار است و باید در کشور زلزله خیزی مثل ایران به این مورد توجه ویژه ای کرد.

    وی افزود: میلگردهای ساختمانی به دو روش آلیاژی که بر پایه منگنز و میکرو آلیاژها، و ترمکسی یا با عملیات حرارتی تولید می‌شود.

    روش آلیاژی نسبت به روش ترمکسی خواص مکانیکی یکنواخت‌تر و بهتری دارد که با توجه به این موضوع در ذوب آهن اصفهان عمده میلگردهای آجدار ساختمانی به روش آلیاژی تولید می شود که قطعا در بلایای طبیعی مقاومت بیشتری خواهند داشت.

    وی در انتها افزود: کنترل کیفی بسیار قوی ذوب آهن اصفهان در تولید میلگرد و تیرآهن، این شرکت را به یک برند شاخص تبدیل کرده که همپای شرکت‌های فولادی دنیا فعالیت می‌کند و مشتریان ما بدون هیچ نگرانی محصولات ما را خریداری می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.