دخالت در قیمت گذاری و عدم ثبات در زنجیره فولاد
  • 15 دی 1400 ساعت: 13:25
  • شناسه : 7643
    بازدید 159
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمدحسین پیروی، کارشناس معدن اظهار داشت: کمبود مواد اولیه در حلقه‌های پایین دستی زنجیره فولاد و تورم و افزایش کنترل نشده قیمت در برخی از بخش های زنجیره، همگی به دلیل قیمت دستوری و غیرکارشناسی می باشد و از این رو امروزه شاهد عدم ثبات و توازن در زنجیره فولاد […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمدحسین پیروی، کارشناس معدن اظهار داشت:

    کمبود مواد اولیه در حلقه‌های پایین دستی زنجیره فولاد و تورم و افزایش کنترل نشده قیمت در برخی از بخش های زنجیره، همگی به دلیل قیمت دستوری و غیرکارشناسی می باشد و از این رو امروزه شاهد عدم ثبات و توازن در زنجیره فولاد هستیم.

    وی در ادامه گفت: بخش هایی از قبیل معدن داری، کنسانتره‌سازی، گندله و آهن اسفنجی نیازمند سرمایه گزاری و توجه بیشتری هستند.

    صنایع تولید کننده در کشور از گذشته، فناوری و تجهیزاتشان از طریق واردات تامین می کردند، ولی امروزه بجز چند مورد محدود، سایر موارد در داخل کشور تولید می شود.

    با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور ما، در گذشته تمرکز تولیدکنندگان صنایع فولادی بر صنایع پایین دستی بود اما در حال حاضر به علت کمبود خوراک ، مواد اولیه و دخالتهایی که در تعیین قیمت آهن اسفنجی صورت می گیرد، میزان تولید در این صنایع پایین دستی به شدت با کاهش رو به رو شده و علی رغم تولید، میزان سود به حداقل رسیده است.

    پیروی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه مواد اولیه کافی وجود ندارد، روند تولید محصولات تولیدکنندگان پایین دستی با موانعی رو به رو شده و این در حالی است که تا پیش از این، مواد اولیه ارزان مثل سنگ آهن و آهن اسفنجی به طور فراوان در اختیار تولیدکنندگان قرار داشت و چرخه تولید با روندی رو به رشد در حال پیشرفت بود.

    عدم تامین مواد اولیه مانند قراضه و دخالت در قیمت گذاری زمینه ساز خسارت های جبران ناپذیری به تولیدکنندگان کوچک مقیاس خواهد شد که در ادامه، کاهش تولید، توقف و تعطیلی و تغییر شغل آنها را در پی خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.