تاثیر تصمیمات و سیاست‌های چین بر بازار سنگ آهن
  • 28 اردیبهشت 1400 ساعت: 23:32
  • شناسه : 789
    بازدید 151
    3
    بازار سنگ آهن متاثیر از تصمیمات چین

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، تحلیلی از سمت موسسات اعتبارسنجی بر بازار آهن صورت گرفته که نشان از رشد تقاضا و افزایش چشمگیر قیمت‌ها در بازار سنگ آهن دارد. با این حال، این روند با اعلام شدن تصمیمی از طرف بزرگترین مصرف کننده و خریدار این محصول یعنی چین تغییر کرد و به آرامی […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، تحلیلی از سمت موسسات اعتبارسنجی بر بازار آهن صورت گرفته که نشان از رشد تقاضا و افزایش چشمگیر قیمت‌ها در بازار سنگ آهن دارد. با این حال، این روند با اعلام شدن تصمیمی از طرف بزرگترین مصرف کننده و خریدار این محصول یعنی چین تغییر کرد و به آرامی در مسیر کاهشی قرار گرفت.

    کارشناسان فعال در این حوزه بر این باورند که سال ۲۰۲۱ برای بازار سنگ آهن، سال مهمی محسوب می‌شود، زیرا در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ این محصول پس از پیشی گرفتن از سطوح ثبت شده که رقمی بین ۱۹۰ الی ۱۹۱ دلار بود، به رقم ۱۹۳/۸۵ دلار رسید که این مقدار را می‌توان در تاریخ به عنوان بالاترین رکورد در نظر گرفت. از نظر کارشناسان بازار سنگ آهن و کامودیتی نرخ‌های جدید اعلامی موجب غافلگیری بازار شده است.

    برخلاف اینکه در مدت زمان یک هفته اخیر بازار با رشد قیمت‌ها مواجه شده بود، اما در معاملات صورت گرفته سنگ آهن شاهد عقب‌گرد شدیدی بودیم. بدین ترتیب به واسطه شرایط موجود قیمت سنگ آهن با نوسان همراه است. در این بین برخی از فعالان بازار از روند موجود در بازار و سقوط ناگهانی قیمت‌ها متعجب شده‌اند، زیرا به دلیل محدودیت موجودی کارخانه‌ها و تجار، تقاضای فولاد در چین همچنان رو به بالا می‌باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.