کاهش قیمت های صادراتی فولاد و آسیب به چرخه تولید
  • 28 دی 1400 ساعت: 13:11
  • شناسه : 8031
    بازدید 166
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمدرضا هوشمند فعال صنعت فولاد، اظهار داشت: امروزه در صنعت فولاد برای اینکه بتوانند روند رو به رشد صادرات را حفظ کنند، گاهی محصولات را با تخفیف های زیاد و قیمت هایی بسیار کم می فروشند که این امر باعث ضرر های جبران ناپذیری به صنعت فولاد کشور می شود. […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمدرضا هوشمند فعال صنعت فولاد، اظهار داشت:

    امروزه در صنعت فولاد برای اینکه بتوانند روند رو به رشد صادرات را حفظ کنند، گاهی محصولات را با تخفیف های زیاد و قیمت هایی بسیار کم می فروشند که این امر باعث ضرر های جبران ناپذیری به صنعت فولاد کشور می شود.

    وی افزود: با توجه به تحریم ها و شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است، اگر قیمت شمش در داخل کشور تا حدودی پایین تر از قیمت جهانی باشد، مشکلی برای اقتصاد ما ایجاد نمیکند، این در حالی است که اگر قیمت محصولات انتهایی زنجیره فولاد مانند میلگرد از قیمت ماده اولیه مورد استفاده مانند شمش کمتر باشد، طبیعتا باعث آسیب به صادرات کشور خواهد شد.

    هوشمند تصریح کرد: در بازار های بین المللی زمانی که تولید یک محصول میانی با همچین اتفاقی همراه می شود، با فاصله گرفتن شمش از قیمت واقعی خود، قیمت این محصول میانی افت شدیدی می کند و به طور کلی زنجیره فولاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

    این فعال صنعت فولاد در رابطه با راه کارهای مقابله با کاهش بیش از حد قیمت محصولات فولادی گفت: قیمت گذاری محصول نهایی با اعمال درصد کمی تخفیف نباید از قیمت ماده اولیه کمتر بشود و با توجه به شرایط کشور و نرخ گذاری که انجام می شود، وزارت صمت با ایجاد فضایی می تواند قیمت محصولات فولادی را به صورتی اعلام کند که مسبب تأثیر منفی روی زنجیره‌های دیگر نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.