بخش بازرگانی مسبب بازگشت رونق به معاملات فولادی
  • 8 بهمن 1400 ساعت: 10:37
  • شناسه : 8397
    بازدید 436
    5

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مهدی کاغذگران فعال بازار فولاد اظهار داشت: بعد از چند هفته رکود گسترده در معاملات بورس کالا، در این هفته شاهد افزایش تقاضا بودیم. به گونه ای که از روز عرضه شمش رقابت بر سر خرید این محصول نیز آغاز شد و در روز گذشته شاهد رقابت برای خرید مقاطع […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مهدی کاغذگران فعال بازار فولاد اظهار داشت:

    بعد از چند هفته رکود گسترده در معاملات بورس کالا، در این هفته شاهد افزایش تقاضا بودیم. به گونه ای که از روز عرضه شمش رقابت بر سر خرید این محصول نیز آغاز شد و در روز گذشته شاهد رقابت برای خرید مقاطع طویل بودیم.

    وی افزود: اگرچه عوامل مختلفی مانند کاهش تولید به دلیل قطعی گاز می تواند بر افزایش تقاضا تاثیر گذار باشد اما مجوز ورود بخش بازرگانی به خرید شمش و مقاطع طویل در بورس نقش پررنگ تری در این زمینه دارد.

    کاغذگران در ادامه گفت: نقدینگی مورد نیاز برای تامین مواد اولیه از یک سو و افزایش نیاز به نقدینگی پس از تولید و کاهش تقاضا از سوی دیگر، شرایطی را در بازار به وجود می آورند که در زمان رکود، واحدهای تولیدی توان تامین اعتبار بیش از ۱۵ روز را ندارند.

    حضور بخش بازرگانی بسیار حائز اهمیت است به شرطی که این حضور مقطعی نباشد و در تمام شرایط چه در رکود و چه در رونق بتوانیم شاهد حضور این بخش باشیم.

    وی در انتها افزود: ابتدا باید در نظر داشت که در یک دوره کوتاه نمی توان برای بلند مدت برنامه ریزی کرد و مواردی مانند معرفی برند و منطبق شدن با شرایط بازار نیازمند زمان هستند، از این رو نباید صرفا در شرایط نامناسب اقتصادی و رکود به تریدرها اجازه فعالیت بدهیم زیرا همانطور که گفته شد، در کوتاه مدت قطعا نمیتوانیم بازده قابل قبولی را شاهد باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.