احیای معادن همراه با اجرای طرح معادن هوشمند
  • 9 بهمن 1400 ساعت: 21:55
  • شناسه : 8519
    بازدید 126
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران اظهار داشت:از آنجایی که در کشور حدود ۴۰۰۰ معدن بلاتکلیف وجود دارد، در سال های گذشته با اجرایی شدن طرح احیای معادن توانستیم ۱۷۰۰ معدن را شناسایی کنیم که با در نظر گرفتن شرایط موجود، تصمیم بر آن است که در […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران اظهار داشت:
    از آنجایی که در کشور حدود ۴۰۰۰ معدن بلاتکلیف وجود دارد، در سال های گذشته با اجرایی شدن طرح احیای معادن توانستیم ۱۷۰۰ معدن را شناسایی کنیم که با در نظر گرفتن شرایط موجود، تصمیم بر آن است که در اولین فرصت ۱۰۰۰ معدن فعال و احیا شوند.
    ابراهیم جمیلی افزود: همکاری معاونت معدنی وزارت صمت، نظام مهندسی و تشکل‌های معدنی سبب شد تا طرح احیای معادن کلید بخورد و در برخی مواقع بسته به نوع معدن مورد نظر، انجمن سنگ آهن و یا انجمن مس و یا حتی انجمن سنگ‌های ساختمانی در این طرح همکاری می‌کنند.
    وی در ادامه گفت: در اولین نشست ایران با سرمایه گذاران، پیشنهاد معدن هوشمند ارائه شد. این طرح به صورتی است که پس از احیا شدن یک معدن اطلاعات آن به روز شود که برای این کار لازم است هر معدن یک کارت هوشمند مختص به خود داشته باشد که اطلاعاتی همچون میزان اجاره‌ای بودن معدن، نوع ماده کانی استخراج شده و عیار آن، در این کارتها درج می‌شوند.
    وی افزود: در اولین جلسه که با همراهی ۱۰۰ سرمایه گذار تشکیل شد، پیرامون مشکلات و شرایط فعلی معادن صحبت هایی انجام شد و قرار است با راه‌اندازی یک سایت فعالان بتوانند با مراجعه به آن معادن را زیر نظر داشته باشند.
    رییس کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در اجرای این طرح هیچ وابستگی به دولت از نظر مالی وجود نخواهد داشت و صرفا بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری خواهد کرد و در راستای این موضوع برخی از معادن به بورس معرفی خواهند شد.
    اولین مرحله این طرح شناسایی معادن می‌باشد سپس طرح تفضیلی و پس از آن طرح خوشه‌ای است که با رتبه بندی مناسب معادن و تشکیل کنسرسیوم‌ های سرمایه گذاری به بررسی طرح های استانی، منطقه ای و ملی بپردازیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.