نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز

به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمد محمدپور رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان اردبیل اظهار داشت:

کاهش عرضه و تقاضا در بازار، از یک سو باعث کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار شده و از سوی دیگر بیشتر واحدهای تولیدکننده فولاد و آهن، تولیدشان همراه با ضرر بوده است.

پیرو این موضوع، تعدادی از تولیدکنندگان محصولات فولادی به دنبال راهی برای جبران ضرر و زیان ناشی از رکود در بازار هستند.

کمبود اعتبارات و رکود بازار مسکن باعث توقف فعالیت‌های عمرانی دولتی شده است که نتیجه آن سیر کاهشی قیمت ها بوده است.

بر اساس اظهارات مدیر یک واحد تولید شمش در اردبیل، هزینه برق و انرژی کارخانه در اسفند سال گذشته ۲۵ میلیون تومان بود که در سال جاری این رقم به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است که بر این اساس قیمت حامل‌های انرژی تولیدکنندگان واحدهای فولادی شاهد رشد 8 برابری نسبت به سال گذشته بوده اند.

محمدپور در ادامه افزود: اگر دولت در سال آینده قیمت آهن اسفنجی و سایر مواد اولیه را کاهش ندهد، با توجه به مواردی همچون افزایش هزینه تولید، رشد تورم و افزایش۳۰ درصدی حقوق کارگران، تولیدکنندگان راهی جز افزایش قیمت محصولات خود برای جبران این موارد نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان اردبیل در انتها گفت: زمانی که طرح ملی مسکن اجرایی شود و با توجه به اینکه در این طرح قرار است یک میلیون واحد در سال ساخته شود، این میزان از ساخت و ساز طبیعتا نیاز به آهن و محصولات فولادی دارد که احتمالا شاهد افزایش تقاضای ۱۰۰درصدی خواهیم بود و بازار بار دیگر افزایشی خواهد شد.