نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز

به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و به نقل از سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، گاز همه واحدهای تولیدی آهن اسفنجی در دو روز اخیر بطور کامل قطع شده است.

وی پیرو این موضوع افزود: برای وصل مجدد گاز مصرفی واحدهای اسفنجی طی روز های گذشته، بارها طی جلسات حضوری و از طریق نامه نگاری با شرکت ملی گاز برای رفع این مشکل اقدام کردیم که متاسفانه به نتیجه ای نداشته است.

در سه هفته اخیر گاز مصرفی دو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و گلگهر با  قطع و وصلی همراه بود که در دو روز گذشته به طور کامل قطع شد و این در حالی است که این دو شرکت بیشترین میزان عرضه آهن اسفنجی را به بورس کالا دارند.

امیری در ادامه گفت: با توجه به تقاضای بالا برای آهن اسفنجی و کاهش عرضه آن به دلیل قطعی برق، قیمت این محصول افزایش ناگهانی را در روزهای گذشته تجربه کرده است.

البته باید به این موضوع توجه داشت که به دلیل افزایش دمای هوا، مصرف گاز خانگی با کاهش همراه بوده است و اسراف در بخش خانگی نمی تواند دلیلی برای این قطعی گاز باشد.

وی افزود: جدا از بحث قطعی مکرر گاز، در دو ماه گذشته گاز مصرفی واحدهای تولیدکننده اهن اسفنجی به صورت سهمیه بندی بوده است و ادامه روند قطعی گاز، نابودی کوره‌ها و ماشین آلات واحدهای تولیدی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در انتها افزود: علی رغم اینکه در دو روز گذشته شرکت ملی گاز قول وصل مجدد گاز را داده اما با وجود تماس های مکرر از اتصال گاز واحدهای تولیدی خبری نشده است.