استفاده هرچه بیشتر از پساب شهری در دستور کار فولاد مبارکه
  • 4 اسفند 1400 ساعت: 13:08
  • شناسه : 9177
    بازدید 190
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از آب فولاد مبارکه اصفهان از تصفیه‌خانه‌های موجود از پساب شهری تامین می شود و این تصفیه‌خانه‌ها راندمان استفاده از پساب شهری را به ۹۰ درصد خواهند رساند، نگرانی از بابت مصرف آب وجود نخواهد […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت:

    با توجه به اینکه بخش عمده ای از آب فولاد مبارکه اصفهان از تصفیه‌خانه‌های موجود از پساب شهری تامین می شود و این تصفیه‌خانه‌ها راندمان استفاده از پساب شهری را به ۹۰ درصد خواهند رساند، نگرانی از بابت مصرف آب وجود نخواهد داشت.

    وی در ادامه گفت: توسعه صنایع فولادی در بخش‌های کم‌آب کشور همزمان با بحران آب، موضوع مهمی است که امروزه با آن رو به رو هستیم.

    فولاد مبارکه اصفهان مثالی برای این موضوع می باشد و این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد و حساس‌ترین آن‌هاست. فولاد مبارکه از سال‌ها پیش در این حوزه پیشرو بوده و پروژه‌های متعددی را در زمینه‌های کاهش مصرف و بازچرخانی آب انجام داده است.

    در راستای مدیریت بحران آب کشور، فولاد مبارکه تصفیه‌خانه‌های بزرگ و پیشرفته‌ای برای تصفیه مجدد آب تهیه کرده است.

    بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، انتقال پساب ۹ شهر اطراف فولاد مبارکه در حال اجرایی شدن است و انتقال پساب شش شهر جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم در چند سال آینده به غیر از مصارف بهداشتی، برداشتی از رودخانه نداشته باشیم.

    طیب‌نیا در انتها افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، شرکت فولاد مبارکه قصد دارد تا به طور کامل آب مصرفی خود را از پساب شهری تأمین کند که در راستای این موضوع و با تصفیه‌خانه جدیدی که تا چند ماه آینده راه اندازی می شود، می توانیم راندمان بازچرخانی آب را در این شرکت به ۹۰ درصد برسانیم و باقی آب مصرفی هم تبخیر خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.