تحریم های روسیه و افزایش وابستگی این کشور به چین
  • 21 اسفند 1400 ساعت: 14:17
  • شناسه : 9526
    بازدید 115
    3

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و به نقل از پلاتس، severstal  فولاد ساز روسی در تاریخ 2 مارس اعلام کرد که به دنبال بازارهایی جاگزین به منظور صادرات خود است.به طور کلی پیشبینی می شود که صنعت فلزات روسیه پس از بحران اوکراین و تحریم های اعمال شده از سمت اتحادیه اروپا، نگاه ویژه ای […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و به نقل از پلاتس، severstal  فولاد ساز روسی در تاریخ 2 مارس اعلام کرد که به دنبال بازارهایی جاگزین به منظور صادرات خود است.به طور کلی پیشبینی می شود که صنعت فلزات روسیه پس از بحران اوکراین و تحریم های اعمال شده از سمت اتحادیه اروپا، نگاه ویژه ای به چین در زمینه صادرات خود داشته باشد.

    از گذشته تجارت و صادرات فولاد بین روسیه و چین بسیار محدود بوده است اما چین یکی از خریداران اصلی محصولاتی چون نیکل، آلومینیوم، مس و زغال سنگ متالوژی روسیه بوده است. روسیه در زمینه صادرات زغال سنگ رتبه چهارم و در صادرات آلومینیوم رتبه سوم را در جهان به خود اختصاص داده است.

    منابع صنعتی گفتند در حالی که اخیراً تجارت فولاد بین روسیه و چین کم بوده است، فشار تحریم‌ها می تواند باعث صادرات بیشتر شمش روسیه به چین شود. با این حال، با توجه به ظرفیت عظیم فولادسازی ۱٫۲ میلیارد تنی چین، نمی توان انتظار تغییرات گسترده ای را در این زمینه داشت.داده‌های تجاری حاکی از آن است که روسیه در سال گذشته ۱۵٫۹ میلیون تن فولاد نیمه‌تمام و ۱۶٫۸ میلیون تن فولاد نهایی صادر کرده است.

    فولاد نیمه‌تمام روسیه پنج مقصد اصلی دارد که شامل کشورهای مکزیک، بلژیک، تایوان، ترکیه و قزاقستان می باشند و حدود ۷۰ درصد از کل صادرات آن را به خود اختصاص دادند. فولاد نهایی روسیه به پنج بازار اصلی صادر می شود که شامل ترکیه، قزاقستان، بلاروس، لهستان و ازبکستان می باشد و حدود ۴۷ درصد از کل صادرات آن را به خود اختصاص داده‌اند.

    وضعیت صادرات محصولاتی از قبیل نیکل، آلومینیوم، مس و زغال سنگ متالوژی روسیه به چین در سال 2021 به شرح زیر بوده است: واردات نیکل غیر آلیاژی خام چین از روسیه به ۴۴۶۹۳ میلیون تن رسید که ۲۰٫۳ درصد از کل واردات چین را تشکیل می‌دهد. واردات مس تصفیه شده چین از روسیه به ۳۹۰۴۴۲ میلیون تن رسید که ۱۱٫۴ درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد. واردات کنسانتره مس چین از روسیه به ۴۲۸۷۶۷ تن رسید که ۱٫۸ درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد. واردات اولیه آلومینیوم چین از روسیه به ۲۹۱۰۳۶ میلیون تن رسید که ۱۸٫۴ درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌داد. در سال ۲۰۲۱، روسیه حدود ۳۰ میلیون تن زغال‌سنگ صادر کرد که از این میان، چین تقریباً ۳۰ درصد از کل محموله‌های صادراتی را به خود اختصاص داده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.