افزایش تقاضا و قیمت زنجیره فولاد همزمان با جنگ روسیه و اوکراین
  • 22 اسفند 1400 ساعت: 13:11
  • شناسه : 9551
    بازدید 93
    4

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و طبق آخرین گزارش شرکت مشاوره صنعتی SteelMint، درگیری اوکراین و روسیه زنجیره تولید فولاد را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث پایداری روند صعودی قیمت ها شده است. دروو گوئل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت SteelMint در رابطه با همین موضوع اظهار داشت: با توجه به […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و طبق آخرین گزارش شرکت مشاوره صنعتی SteelMint، درگیری اوکراین و روسیه زنجیره تولید فولاد را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث پایداری روند صعودی قیمت ها شده است.

    دروو گوئل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت SteelMint در رابطه با همین موضوع اظهار داشت: با توجه به شرایط خوبی که در بخش تقاضای بازار وجود دارد، قیمت‌ها در بازار بین‌المللی حدود ۱۳۵ دلار در هر تن افزایش داشته و از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین که در در هفته آخر فوریه آغاز شد، قیمت ها همچنان در حال افزایش است.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران اوکراین باعث افزایش هزینه حمل و نقل برای بسیاری از محصولات شده است، و در حال حاضر شاهد تقاضای نسبتا خوبی برای محصولات فولادی در سطح جهانی هستیم که این عوامل باعث بهبود هرچه بیشتر قیمت‌ها خواهند شد.

    بر اساس آمارهای موجود، پیش از شروع درگیری ها در اوکراین، قیمت نفت حدود ۹۰ دلار در ازای هر بشکه بود.

    شروع جنگ باعث تغییراتی در قیمت جهانی نفت شد به طوری که در حال حاضر هر بشکه با قیمتی بالغ بر 120 دلار معامله می شود که البته بر اساس پیش‌بینی ها، احتمال دارد که طی چند روز آینده نرخ هر بشکه به ۱۸۰ دلار هم برسد.

    افزایش ناگهانی نرخ نفت باعث شد تا قیمت حمل‌ونقل کشتی‌های باری که در حال حاضر ۲۰۰۰۰ دلار در روز است به ۳۰۰۰۰ دلار در روز برسد که این امر سبب سیر صعودی قیمت زغال‌سنگ در بازار های جهانی شده است به طوری که نرخ زغال‌سنگ قبل از شروع بحران اوکراین به ۲۵۰ دلار در هر تن می رسید اما در حال حاضر زغال‌سنگ کک‌شو  از مرز ۵۵۰ دلار به ازای هر تن هم عبور کرده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.