تاثیرات رکود بر بازار آهن‌آلات
  • 4 خرداد 1400 ساعت: 21:47
  • شناسه : 984
    بازدید 96
    3
    بازار آهن و قطع برق

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بازار آزاد مقاطع طویل فولادی کشور بدون در نظرگرفتن عوامل متعددی همچنان با رکودی عمیق دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، معاملات شمش فولادی در بازار بورس کالا رونق گرفته است. در وضعیت موجود، صادرات تنها هدفی است که می‌تواند سبب خرید شمش و به واسطه آن تولید […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بازار آزاد مقاطع طویل فولادی کشور بدون در نظرگرفتن عوامل متعددی همچنان با رکودی عمیق دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، معاملات شمش فولادی در بازار بورس کالا رونق گرفته است.

    در وضعیت موجود، صادرات تنها هدفی است که می‌تواند سبب خرید شمش و به واسطه آن تولید مقاطع طویل فولادی در کشور شود. در این بین در رینگ معاملاتی امروز بورس کالا، شمش فولاد در بالاترین قیمت پایه خود مورد عرضه قرار خواهد گرفت و عامل تاثیرگذار بر بازار مقاطع طویل فولادی کشور، استقبال و یا عدم استقبال نوردکاران از عرضه شمش فولادی خواهد بود.

    به واسطه این که شاهد ورود قیمت‌ها به کانال ۱۴ هزار تومان بودیم، رکودی که در بازار آزاد مقاطع طویل فولادی حکم فرما بود، بیش از پیش سنگین‌تر شد و این موضوع اتفاق مهمی در این زمینه محسوب می‌شود.

    هفته قبل و با اعمال تغییراتی که در رابطه با چگونگی محاسبه نرخ پایه شمش فولاد صورت گرفت و تاثیراتی که این تغییرات بر بازار به همراه داشت، شاهد ورود قیمت میلگرد در بازار آزاد تهران به کانال ۱۴ هزار تومان برای نخستین مرتبه بودیم. از سوی دیگر نرخ ارز که روندی صعودی را در پیش گرفته بود نیز به رشد قیمت میلگرد دامن زد. اما لازم به ذکر است که این افزایش قیمت‌ها نتوانست منجر به بیشتر شدن خریدار در این حوزه شود و تنها به سنگین شدن رکود موجود انجامید. 

    در حال حاضر بازار مسکن نیز دچار رکود شده است. همین عامل سبب افت تقاضای مصرفی جهت مقاطع طویل فولادی شده است. از سوی دیگر عواملی مانند مشخص نبودن آینده بازار ارز و تعدیل انتظارات تورمی باعث شده که تقاضای سرمایه‌ای در این بازار از بین برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.