افزایش بی سابقه نرخ فولاد در اروپا
  • 15 فروردین 1401 ساعت: 13:59
  • شناسه : 9955
    بازدید 318
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، پس از گذشت 3 هفته از بحران اوکراین، شاهد افزایش 51 درصدی قیمت فولاد اروپا بودیم زیرا یک پنجم از کل واردات فولاد اروپا از روسیه و اوکراین بوده است. براساس آخرین گزارش بلومبرگ، با توجه به اهمیت فولاد در بهبود اقتصاد قاره، قیمت‌های صعودی و هزینه‌های فزاینده برق موجب […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، پس از گذشت 3 هفته از بحران اوکراین، شاهد افزایش 51 درصدی قیمت فولاد اروپا بودیم زیرا یک پنجم از کل واردات فولاد اروپا از روسیه و اوکراین بوده است.

    براساس آخرین گزارش بلومبرگ، با توجه به اهمیت فولاد در بهبود اقتصاد قاره، قیمت‌های صعودی و هزینه‌های فزاینده برق موجب شده است تا بهبود وضعیت اقتصادی در این بخش کمی دور از انتظار باشد.

    کورتن، یک فولاد زنگ‌زده طبیعی است که در ساخت‌وساز استفاده می‌شود و جنگ اوکراین باعث کمبود این گریدهای فولادی نیز شده است.

    طبق اظهارات گرانت اسپور، تحلیلگر بلومبرگ، بخش هایی مانند خودرو و کالاهای مصرفی از این جنگ بسیار آسیب دیده اند و رشد کنترل نشده قیمت فولاد ممکن است نابودی تقاضا را به همراه داشته باشد.

    اقتصاد آمریکا نیز از این جنگ مصون نمانده است و قیمت فولاد در این منطقه حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است.

    دن دمار، مدیر فروش شرکت Heidtman Steel Products  تصریح کرد:

    در صورتی که کشورها نتوانند آهن خام را از اوکراین و روسیه تهیه کنند، بهترین جایگزین برای آنها، تهیه ضایعات ایالات متحده است.

    چین به عنوان بزرگترین بازار فولاد جهان، خطرات صعودی را برای بازارهای جهانی فولاد به همراه دارد. قرنطینه در مرکز تانگشان باعث شده تا برخی از ۱۹ کوره بلند در این منطقه تعطیل شوند که به دنبال این موضوع قیمت‌های صعودی را شاهد بودیم. به دلیل انتظارات برای افزایش تقاضای چین، قیمت‌های هر دو کالا در سنگاپور امسال بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.