بهترین میلگرد برای ساختمان سازی کدام است؟
  • 11 مرداد 1402 ساعت: 14:39
  • شناسه : 12628
    بازدید 221
    8
    مهارت در خرید مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حتما هنگام تهیه آهن‌آلات موارد مهمی را در نظر داشت. واقعیت این است که میلگرد از مصالح مهم در ساخت و ساز محسوب می‌شود، لذا باید قبل از خرید حتما به ویژگی‌های آن آگاهی داشته باشیم.
    پ
    پ

    میلگردها معمولا در ساخت سازه‌ها نقش مهمی را ایفاء می‌کنند، به همین دلیل در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. اما باید همگی از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشند، تا از این طریق هر سازه عمر مفید خود را طی کرده و دچار افت نشود.

    با این مقدمه سراغ میلگردهای TMT می‌رویم که یکی از بهترین نوع در امر ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند که البته با نام‌های ترمومکانیکی و ترمکس هم در بازار معرفی می‌شوند که به گوشه‌ای از ویژگی‌های این محصول اشاره می‌کنیم:

    به عقیده کارشناسان در ساختمان سازی باید میلگردی بکار برده شود که انعطاف و توان بالایی داشته باشد. آنها بر این باور هستند که میلگرد TMT در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله به خوبی می تواند مقاومت کند. این محصول کلیدی در گریدهای Fe600 تا 415 Fe قابل تهیه می باشد. لازم به توضیح است که گریدهای کم دارای مقاومت پایین و انعطاف پذیری بالایی هستند و آنهایی که گرید بیشتری دارند، مقاومت بالا و انعطاف کمتری دارند. در همین راستا خریداران محترم می‌توانند برای اطلاع از قیمت روز میلگرد با کارشناسان فروش پیوان تماس حاصل نمایند.

    از مهمترین ویژگی میلگرد TMT شکل پذیر بودن آنها است، به نحوی که به راحتی خم می‌شوند و همچنین این موضوع کمک می‌کند تا به راحتی حمل شوند. نکته مهم در مورد این نوع میلگرد‌ها این است که برای ساختمان سازی همواره مقاوم‌ترین آنها استفاده می‌شوند، لذا پیشنهاد می‌شود که برای تهیه آنها از شرکت‌های معتبر فولادی خریداری کنید تا از این طریق محصولاتی مقاوم و باکیفیت را تهیه نمایید.

    عوامل کلیدی در انتخاب میلگرد

    مهارت در خرید مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حتما هنگام تهیه آهن‌آلات موارد مهمی را در نظر داشت.

    نحوه تولید: روند و مراحل تولید در کیفیت و چگونگی مقاطع فولادی و آهن‌آلات بسیار موثر است. البته نباید فراموش کرد که در این خصوص نوع مواد اولیه نیز هرگز نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

    انواع گرید: میلگرد دارای دسته‌بندی استاندارد A1 تا A4 می‌باشد. بر همین اساس باید مشخص شود که طراح سازه چه نوع  میلگردی را در نظر گرفته است و لازم است که حتما خرید بر اساس نقشه‌های سازه انجام شود تا در نهایت ساختمانی باکیفیت ایجاد شود.

    سایز میلگرد: طبق استانداردهای بین‌المللی سایزبندی میلگرد از 6 تا 22 اعلام شده است. در کشورمان متناسب با ساخت و سازها و بر اساس تولید و تقاضا در سایزهای 8، 10، 12، 14، 16 و 18 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. لازم به توضیح است که برای ساخت تیر‌ها و ستون‌های بتنی از سایز‌های 14 تا 20 استفاده می‌شود.

    کارخانه تولید کننده میلگرد

    اهمیت کارخانه تولیدکننده از دو نظر مهم است:

    • کیفیت و فرایند تولید
    • فاصله کارخانه تا  پروژه

    جنس میلگرد: میلگرد دارای انواع اپوکسی، فولادی، بازالت و فایبرگلاس می‌باشد که در کشورمان نوع فولادی آن بیش از سایرین مورد توجه مهندسان قرار دارد. متخصصان بر این باور هستند که حتما گرید محصول، نوع استاندارد، میزان شکل‌پذیری، قابلیت جوشکاری و مقاومت میلگرد باید متناسب با نوع ساختمان باشد. مهم‌ترین نکات در مورد خرید میلگرد شامل موارد زیر می‌شود:

    موقعیت جغرافیایی: خرید میلگرد حتما باید با مطالعه همراه باشد، چرا که تمامی مراحل آن دارای نکاتی مهم و کلیدی است، از جمله محل تولید یا بارگیری محصول که همواره در هزینه نهایی ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کارشناسان معتقدند که علاوه بر کیفیت و مرغوبیت کالا، لازم است که پروژه فاصله زیادی با محل تولید نداشته باشد، چرا که زیاد بودن مسافت باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

    حجم خرید: قبل از هر ساخت و سازی باید سایز و حجم میلگرد مشخص شود، تا از این طریق هزینه کالای اضافی پرداخت نشود و خرید محصول نیز با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

    آنالیز میلگرد: کارشناسان برای اطمینان از مرغوبیت میلگرد معمولا آن را آنالیز می‌کنند. آنها با تست کشش و خمش از میزان مقاومت آنها آگاهی پیدا می‌کنند.

    خرید ازکارخانه: معمولا برای خرید از کارخانه‌ها باید سفارش با تناز بالا را ثبت کرد که البته مسیر دستیابی به محصول نیز کار ساده‌ای نیست. لذا خریداران محصول مورد نظر خود را معمولا از شرکت‌های معتبر مانند پیوان تهیه می‌کنند. خرید مستقیم از کارخانه دارای دلایل زیر می‌باشد:

    اول اینکه همیشه قیمت کارخانه نسبت به بازار مناسب‌تر است، چون بارگیری و ارسال محصول را تولیدکننده برعهده می‌گیرد و در صورت هرگونه مشکل، پیگیری از کارخانه راحتر است.

    مورد دوم اینکه هزینه حمل در کارخانه با قیمتی به مراتب بهتر انجام می‌شود و خریدار می‌تواند با صرف زمان و هزینه کمتر به محصولات مورد نظر خود دست پیدا کند.

    عوامل کلیدی در انتخاب میلگرد

    در پایان

    برای شناسایی میلگرد اصل و باکیفیت باید نام اختصاری، پلاک، رنگ و برگه آنالیز کنترل شود. واقعیت این است که میلگرد از مصالح مهم در ساخت و ساز محسوب می‌شود، لذا باید قبل از خرید حتما به ویژگی‌های آن آگاهی داشته باشیم. شرکت پیوان ارائه دهنده و تامین کننده بسیاری از محصولات فولادی اعم از میلگرد، تیرآهن و انواع ورق است و شما مشتریان عزیز می توانید در مدت زمان کوتاهی،  قیمت آهن، قیمت انواع میلگرد و قیمت دیگر محصولات فولادی را از طریق سایت این شرکت دریافت کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.