سیاست های غلط دولت، مانع اصلی صادرات زنجیره فولاد
  • 11 اردیبهشت 1401 ساعت: 13:09
  • شناسه : 10399
    بازدید 234
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما مشکلی برای تامین و تولید زنجیره فولاد در داخل ندارد و صادرات محصولات فولادی تاثیری بر تعادل و توازن بازار داخلی ما نخواهد داشت، از این رو اعمال عوارض بر محصولات صادراتی نمی تواند سیاست […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران اظهار داشت:

    با توجه به اینکه کشور ما مشکلی برای تامین و تولید زنجیره فولاد در داخل ندارد و صادرات محصولات فولادی تاثیری بر تعادل و توازن بازار داخلی ما نخواهد داشت، از این رو اعمال عوارض بر محصولات صادراتی نمی تواند سیاست درستی برای کشور ما باشد.

    وی در ادامه گفت: یکی از اصلی ترین موضوعاتی که انجمن پیگیر آن است، ایجاد تعادل قیمتی در زنجیره فولاد از بالادست تا پایین دست زنجیره بین تولیدکننندگان و مصرف کنندگان است و تلاش ما این است که سنگ آهنی که در معدن تولید می شود با قیمت ثابت به دست تمامی بخش ها برسد.

    عدم تعادل نرخ محصولات فولادی در دراز مدت باعث از بین رفتن ثبات و ایجاد مشکلاتی برای بخش های مختلف تولیدی خواهد شد، از این رو پیشنهاداتی مبنی بر واردات محصولات فولادی شده است تا بلکه این امر سبب شود دیگر محصولات فولادی نیز با قیمت ارزانتر ارائه شوند.

    اکبریان گفت: دولت قصد دارد با استفاده از مواردی مانند عوارض صادراتی، تعادل را به زنجیره فولاد بازگرداند، اما باید توجه داشت این سیاست ها نه تنها ثبات را به بازار بر نمی گردانند بلکه به برهم زدن تعادل زنجیره نیز کمک خواهد کرد.

    رئیس انجمن سنگ آهن ایران در رابطه با حمله روسیه به اوکراین و شرایط ویژه بازارهای بین المللی گفت: از زمان شروع بحران اوکراین شاهد افزایش چشمگیر قیمت محصولات فولادی بودیم، از این رو بسیاری از دولت ها راه را برای صادرات کشورشان هموار کردند تا بتوانند در این شرایط درآمد خود را افزایش دهند.

    اما متاسفانه در کشور ما صادرکنندگان با موانعی مواجه شده اند تا نتوانیم از فرصت های صادراتی ایجاد شده سهمی داشته باشیم و دولت با اعمال عوارض صادراتی به نوعی حمایت خود را از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلب کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.