وضعیت تعرفه‌ واردات فولاد چین به آمریکا
  • 19 خرداد 1401 ساعت: 14:10
  • شناسه : 10997
    بازدید 320
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، با توجه به تورمی که بر بازار آمریکا حاکم شده است، ایالات متحده در نظر دارد برخی از تعرفه‌های کالاهای وارداتی از چین را برای مهار این تورم لغو کند. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده در رابطه با این موضوع اظهار داشت: دونالد ترامپ رثیس جمهور سابق ایالت متحده […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، با توجه به تورمی که بر بازار آمریکا حاکم شده است، ایالات متحده در نظر دارد برخی از تعرفه‌های کالاهای وارداتی از چین را برای مهار این تورم لغو کند.

    جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده در رابطه با این موضوع اظهار داشت: دونالد ترامپ رثیس جمهور سابق ایالت متحده بر روی برخی از محصولاتی که از چین وارد می شدند تعرفه هایی وضع کرده بود، اما جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تیمش خواسته است تا گزینه لغو برخی از این تعرفه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

    وزیر بازرگانی ایالات متحده در مصاحبه‌ای که با CNNداشت، خاطرنشان کرد:

    ما در حال بررسی موضوعی هستیم که رئیس جمهور از ما درخواست کرده است. راه ها و شرایط موجود را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد اما در نهایت جو بایدن تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

    وی در ادامه افزود: دولت آمریکا قصد دارد به منظور حمایت از کارگران آمریکایی و صنعت فولاد این کشور، برخی از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم را حفظ کند اما محصولات دیگری مانند کالاهای خانگی، دوچرخه، و غیره وجود دارد که ممکن است لغو تعرفه‌ها برای آنها منطقی باشد.

    دولت پیشین در سال‌های ۲۰۱۸ و  ۲۰۱۹ و در بحبوحه جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان، صدها میلیارد دلار از کالاهای چینی را مشمول تعرفه‌ کرد و در حال حاضر دولت بایدن قصد دارد این تعرفه ها را تا حد امکان لغو کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.