چوب حراج به فولاد ایران با مازاد عرضه
  • 18 تیر 1402 ساعت: 13:39
  • شناسه : 12593
    بازدید 227
    5
    مازاد عرضه؛ چوب حراج به فولاد ایران زد این احتمال وجود دارد که با مازاد عرضه، چوب حراج به فولاد ایران زده شود و محصولی که منابع معدنی و انرژی فراوانی برای تولید آن مصرف می‌شود، با قیمت پایینی در بازار داخلی و البته بازارهای جهانی به فروش برسد.
    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    امین امینی، با اشاره به وضعیت تولید فولاد گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، کاهش جهانی تولید فولاد خام نشانه کاهش تقاضا است.

    وی گفت: این احتمال وجود دارد که با مازاد عرضه، چوب حراج به فولاد ایران زده شود و محصولی که منابع معدنی و انرژی فراوانی برای تولید آن مصرف می‌شود، با قیمت پایینی در بازار داخلی و البته بازارهای جهانی به فروش برسد.

    امینی افزود: در واقع فولاد ایران هشت سال است که در مقایسه با سایر تولیدکنندگان جهان با مازاد عرضه روبه رو شده و بهترین راهکار آن، صادرات است.

    این فعال فولادی با بیان اینکه اگر در بازارهای جهانی تقاضا وجود داشت، با مازاد تولید در ایران و کاهش تولید فولاد در جهان رو‌به‌رو نبودیم، تصریح کرد: در بازار جهانی همه محصول خود را عرضه می‌کنند و هر که قیمت بهتری بدهد، محصول خود را به فروش می‌رساند. از سوی دیگر، فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی، تا حدی برای تولیدکنندگان مزایا خواهد داشت اما بیشترین سود و بهره را دولت خواهد برد.

    امینی در خصوص تزریق نقدینگی به بخش مسکن و تاثیر آن در حوزه فولاد تصریح کرد: قطعاً با اجرایی شدن این طرح و حمایت از مصرف، نه تنها صنعت فولاد بلکه تمامی صنایع از این اتفاق منتفع می‌شوند و می‌تواند آرامشی چند ماهه در بازار فولاد ایجاد کند.

    وی در پایان با اشاره به درآمدهای مالیاتی دولت، خاطرنشان کرد: با توجه به درآمدهایی که برای دولت به خصوص در بحث مالیات به وجود آمده، به نظر می‌رسد درآمدهای مالیاتی کشور تا پایان تیرماه حداقل رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی را به ثبت برساند، چرا که اطلاعات سازمان امور مالیاتی نسبت به گذشته افزایش یافته و مالیات بیشتری پرداخت می‌شود، بنابراین می‌توان گفت این وعده به احتمال زیاد تحقق یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.