افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و صنایع وابسته در اصفهان
  • 1 شهریور 1402 ساعت: 14:54
  • شناسه : 12659
    بازدید 168
    10
    پانزدهمین نمایشگاه فولاد در اصفهان افتتاح شد پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، رئیس هیئت مدیره شرکت گل گهر، دبیر انجمن سنگ آهن ایران و جمعی از مسئولان دولتی و فعالان صنعت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.
    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    صبح امروز، چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1402، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، حمیدرضا فولادگر، رئیس هیئت مدیره شرکت گل گهر، سعید عسگرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران و جمعی از مسئولان دولتی و فعالان صنعت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.
    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اعتمادیان مدیر مرکز همایش‌های بین‌المللی استان اصفهان به ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه اشاره کرده و گفت: ۱۶۰ شرکت و مجموعه صنعتی در این نمایشگاه حضور دارند. در این نمایشگاه، پنل‌های تخصصی با موضوعات چالشی و ارائه راهکار توسط متخصصین با حضور میهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.
    وی، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را در این نمایشگاه را مغتنم دانست و افزود: امیدوارم نمایشگاه در خور و شایسته‌ای را پیش رو داشته باشیم.
    محمود بندرچی، مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن با بیان اینکه توانستیم سطح کمی و کیفی را ارتقا دهیم، افزود: پنل تخصصی با حضور انجمن تولیدکنندگان فولاد، اتاق بازرگانی، انجمن نوردکاران و سنگ‌آهن برگزار خواهد شد.

    ساختار حکمرانی در زنجیره فولاد نداریم

    در آیین افتتاحیه این نمایشگاه سعید عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران، با بیان اینکه نمایشگاه محل بروز و ظهور دستاوردها است، بیان کرد: نقص بزرگی در زنجیره آهن و فولاد در ساختار حکمرانی ژنرال وجود دارد و آن این که ما در مجلس کمیته معدنی داریم که متخصص معدن در آن وجود ندارد.
    وی در ادامه افزود: بزرگانی که رکورددار صنعت فولاد هستند، امروز از آنها بهره نمی‌بریم. تقریباً می‌توان گفت جریان‌سازی خاصی در حوزه معدن نیست و تمام زنجیره با یکدیگر هماهنگ هستند و تنها مشکل در بخش حکمرانی و ساختار حاکمیت بر زنجیره آهن و فولاد است.

    رتبه اصلی تولید فولاد ایران باید زیر ۵ باشد

    بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مراسم، ضمن اشاره به جایگاه تولید فولاد در ایران گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون سالیانه فولاد تولید می‌شود که جایگاه دهم را بین کشورهای جهان برای ما رقم زدهه و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم در حالی که تعداد زیادی از مجموعه‌های تولیدی از محدودیت برق و گاز رنج می‌برند.
    رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد بیان کرد: آیا افرادی که در ساختار حکمرانی کشور و در سند راهبردی اعلام کردند تا افق ۱۴۰۴ میزان ۵۵ میلیون تن فولاد کنیم نمی‌دانند که این حجم از تولید چقدر برق می‌خواهد.
    وی در ادامه افزود: اگر ظرفیت‌های حوزه فولاد مهیا بود ما امروز باید ۴۵ میلیون تن را تولید می‌کردیم و در جمع ۵ کشور دنیا بودیم اما متاسفانه با محدودیت‌ها مواجه هستیم.
    وی ادامه داد: یکی از لوکوموتیوهایی که رشد امروز صنایع فولادی را به این نقطه رسانده است همت مجموعه‌های تلاشگر و تولیدی است که در شرایط فعلی با وجود مشکلات فراوان به تولید ادامه‌ می‌دهند، اما در این میان برخی تصمیم‌های خلق‌الساعه و غیرکارشناسی شده مانع رشد تولید خواهد شد.

    گفتنی است نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته گری اصفهان با حضور واحد تولیدی، خدماتی، سازنده تجهیزات کارخانه و کارگاهی و همچنین حضور چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان که با اهداف بهینه سازی مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و همچنین توسعه تولیدات و محصولات بوسیله فناوری های نوین حضور دارند تا روز 4 شهریور از ساعت 10 صبح لغایت 6 عصر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برای عموم علاقه‌مندان دایر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.