سیاست های موجود در صادرات محصولات فولادی
  • 13 تیر 1400 ساعت: 23:11
  • شناسه : 2122
    بازدید 188
    5
    سیاست های صادراتی فولاد

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، رئیس انجمن سنگ آهن ایران، مهرداد اکبریان در مورد مشکلات صادراتی موجود در کشور بیان کرد که طبق اصول و منطق برای صادرات نباید سیاست انقباضی اتخاذ شود، چرا که حتی در دنیا نیز برای صادرات و بازارهای صادراتی سیاست انقباضی مورد تایید نیست. با بررسی بازار کشورهای مختلف متوجه می شویم سیاست هایی […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، رئیس انجمن سنگ آهن ایران، مهرداد اکبریان در مورد مشکلات صادراتی موجود در کشور بیان کرد که طبق اصول و منطق برای صادرات نباید سیاست انقباضی اتخاذ شود، چرا که حتی در دنیا نیز برای صادرات و بازارهای صادراتی سیاست انقباضی مورد تایید نیست.

    با بررسی بازار کشورهای مختلف متوجه می شویم سیاست هایی برای رویکرد منبع صادراتی غالبا موقتی و کوتاه مدت است و همچنین در اولین فرصتی که شرایط مهیا شود این محدودیت ها برداشته می شود. چرا که هیچ کشوری نمی تواند صادرات خود را محدود کند و چنین تصمیمی به ضرر منافع آن کشور و فعالان اقتصادی خواهد بود. 

    آنچه که حائز اهمیت است، نباید آزادسازی محصولات صادراتی گزینشی باشد. آنچه که از محصولات فولادی به صورت مازاد تولید می شود نباید تیک صادراتی داشته باشد و نباید از آن عوارض دریافت شود. اگر چه باید این روند در کل زنجیره در جریان باشد، بدین معنی که این روند به شکلی نباشد که تنها یک حلقه مجوز بگیرد و صادرات کند و حلقه ی دیگر گرفتار ممنوعیت صادراتی بماند.

    ما نیاز داریم چرخه فعالیت های صنعتی و اقتصادی کشور فعال تر شود. در حال حاضر بخشی از محصولات فولادی به بازار داخل عرضه می شود که نباید قیمت محصولات فولادی سرکوب شود و همچنین قیمت های غیر واقعی و به دور از منطق باشد بلکه در یک شرایط آزاد؛ قیمت ها باید به قیمت واقعی و ارزش واقعی محصول نزدیک شود.

    چنین سیاستی که منع صادراتی در آن جریان دارد و قیمت ها به صورت غیر منطقی کاهش می یابد؛ به واحدهای تولیدی نه تنها ظلمی بزرگ است، بلکه بر خلاف قانون اساسی کشور است. 

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.