رشد 28 درصدی صادرات فولاد ایران در 8 ماه اول سال
  • 30 آذر 1400 ساعت: 13:19
  • شناسه : 7142
    بازدید 128
    5

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در 8 ماه اول امسال شاهد صادرات 4 میلیون و 800 هزار تن از محصولات فولاد میانی بوده ایم که در مقایسه با سال قبل رشد 28 درصدی را در این زمینه داشته ایم. سهم اسلب از این مقدار از صادرات میانی، ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تن بوده که […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در 8 ماه اول امسال شاهد صادرات 4 میلیون و 800 هزار تن از محصولات فولاد میانی بوده ایم که در مقایسه با سال قبل رشد 28 درصدی را در این زمینه داشته ایم.

    سهم اسلب از این مقدار از صادرات میانی، ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تن بوده که رشدی 73 درصدی داشته و بیلت و بوم سهمی به میزان ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن که با رشد 12 درصدی همراه بوده است.

    در کل حجم صادرات محصولات فولادی، که به میزان ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار تن بوده شاهد رشد 30 درصدی بوده ایم.

    مقاطع طویل فولادی با رشد ۴۵ درصدی، میلگرد با رشد ۵۹ درصدی و آهن اسفنجی با رشدی بالغ بر 105 درصد، سهم آنها از صادرات به ترتیب ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تن، ۱ میلیون و ۵۵۹ هزار تن و ۸۲۷ هزار تن، در این بازه 8 ماهه بوده است.

    البته صادرات مقاطع تخت فولادی برخلاف سایر محصولات، میزان صادرات آن به ۴۰۷ هزار تن رسیده که که با کاهش 10 درصدی مواجه بوده است.

    در نیمه اول سالی که گذشت، شیوع بیماری کرونا و طبیعتا محدودیت هایی که به همراه داشته، مسبب کاهش تجارت بین‌المللی شد که این امر باعث آسیب به روند صادرات فولاد ایران شد که البته خوشبختانه امسال با تسهیل و بازبینی مقررات صادرات فولاد، توانستیم میزان صادرات را افزایش دهیم. محدودیت های مصرف برق و قطعی های مداوم، باعث شد که در 8 ماه نخست امسال نسبت به 5 و 6 ماه اول سال شاهد کاهش صادرات فولاد باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.