کاهش ارزش لیر ترکیه و افزایش درآمد صادراتی
  • 2 دی 1400 ساعت: 13:23
  • شناسه : 7204
    بازدید 165
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: افزایش توسعه صادرات و کاهش واردات یکی از پیامد های کاهش ارز کشورها میباشد به طور مثال در کشور ترکیه همزمان با کاهش ارزش لیر، واردات کاهش و طبیعتا اقلام خارجی با افزایش قیمت رو به رو خواهند شد و صادرات افزایش خواهند […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:

    افزایش توسعه صادرات و کاهش واردات یکی از پیامد های کاهش ارز کشورها میباشد به طور مثال در کشور ترکیه همزمان با کاهش ارزش لیر، واردات کاهش و طبیعتا اقلام خارجی با افزایش قیمت رو به رو خواهند شد و صادرات افزایش خواهند یافت.

    بهرام شکوری در ادامه صحبت های خود ضمن اشاره به کاهش ارزش لیر ترکیه گفت:

    در حال حاضر در کشور همسایه شاهد افزایش مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول این کشور هستیم. به طور کلی کاهش ارزش پول یک کشور پیامد های مناسبی در پی ندارد و دلیل این امر مشکلات مالی و اقتصادی یک کشور است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که اشاره شد، اگرچه کاهش ارزش لیر اتفاق مثبتی نیست اما از آن می توان به عنوان ابزاری برای افزایش توسعه صادرات و کاهش واردات استفاده کرد.

    در کشوری مثل ترکیه با کاهش قیمت لیر، میزان واردات کاهش می یابد که زمینه ساز گرانی کالاهای خارجی است ولی در مقابل میزان صادرات رشد مثبتی را در این بازه زمانی تجربه خواهند کرد.

    وی افزود: در حال حاضر به علت کاهش تقاضا محصولات فولادی، تاجران بازار فولاد ترکیه  قیمت محصولات فولادی را پایین آورده اند اما خریداران همچنان اقدامی نمیکنند ولی برعکس این موضوع، قیمت فولاد صادراتی روند رو به رشدی داشته است.

    از آنجایی که ترکیه یک تولیدکننده و صادرکننده محصولات صنعتی به حساب می آید، در حال حاضر قطعا می تواند صادرات خود را افزایش دهد و احتمال دارد بازارهای سایر کشورهای منطقه را هم از آن خود کند. وی در آخر خاطرنشان کرد که با توجه به کاهش ارزش پول کشورمان، شرایطی مشابه با ترکیه داریم و توسعه صادرات به نفع فعالان اقتصادی ما خواهد بود. هرچند منافع تاجران ما به اندازه تجار ترک نخواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.