افزایش ۱۷ درصدی صادرات فولاد کشور در ۱۱ ماهه اول سال
  • 25 اسفند 1400 ساعت: 13:26
  • شناسه : 9618
    بازدید 266
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و بر اساس آخرین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، وضعیت صادرات فولاد ایران در دوره ۱۱ ماهه نخست سال جاری به شرح زیر بوده است: مقدار کل صادرات فولاد ایران اعم از فولاد میانی و محصولات فولادی با افزایش ۱۷.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹ میلیون و ۶۵۲ […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و بر اساس آخرین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، وضعیت صادرات فولاد ایران در دوره ۱۱ ماهه نخست سال جاری به شرح زیر بوده است:

    مقدار کل صادرات فولاد ایران اعم از فولاد میانی و محصولات فولادی با افزایش ۱۷.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹ میلیون و ۶۵۲ هزار تن رسیده است.

    صادرات فولاد میانی به تنهایی ۹ میلیون و ۶۵۲ هزار تن بوده است که رشد رشد ۱۹ درصدی را در این بخش شاهد بودیم.

    در این میان ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن سهم صادرات بیلت و بلوم با رشد ۱۰ درصدی  و ۲ میلیون و ۱۴ هزار تن سهم صادرات اسلب با رشد ۴۷ درصدی بوده است.

    صادرات محصولات فولادی در این بازه 11 ماهه بالغ بر ۳ میلیون و ۱۰ هزار تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

    صادرات مقاطع طویل فولادی ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار تن با رشد ۲۴ درصدی بوده است.

    بیشترین سهم از میان صادرات کل محصولات فولادی برای میلگرد بوده که با ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار تن صادرات، افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

    صادرات مقاطع تخت فولادی به ۵۲۳ هزار تن رسید که بر خلاف سایر محصولات، کاهش ۱۷ درصدی را در این بخش شاهد بودیم.

    صادرات آهن اسفنجی رشد ۲۰ درصدی با صادراتی به میزان ۹۸۵ هزار تن داشته است.

    در نیمه اول سالی که گذشت، شیوع بیماری کرونا و طبیعتا محدودیت هایی که به همراه داشته، مسبب کاهش تجارت بین‌المللی شد که این امر باعث آسیب به روند صادرات فولاد ایران شد که البته خوشبختانه امسال با تسهیل و بازبینی مقررات صادرات فولاد، توانستیم میزان صادرات را افزایش دهیم.

    محدودیت های مصرف برق و قطعی های مداوم، باعث شد که در 11 ماه نخست امسال نسبت به 7 و 8 ماه اول سال شاهد کاهش صادرات فولاد باشیم.

    البته با توجه به جنگ میان روسیه و اوکراین که باعث افزایش بی سابقه قیمت فولاد صادراتی ایران شده است، بهترین زمان برای افزایش ظرفیت صادرات فولاد ایران توسط فعالان این صنعت می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.