وضعیت تقاضای فولاد تا سال 2023
  • 21 فروردین 1401 ساعت: 13:41
  • شناسه : 10060
    بازدید 394
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود در رابطه با چشم‌انداز تقاضای فولاد تا سال ۲۰۲۳، رشد اندکی را در سطح جهانی پیشبینی کرد. بر اساس این گزارش، در سال 2022 تقاضا برای محصولات نهایی فولاد به یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون تن خواهد رسید که در مقایسه با سال […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود در رابطه با چشم‌انداز تقاضای فولاد تا سال ۲۰۲۳، رشد اندکی را در سطح جهانی پیشبینی کرد.

    بر اساس این گزارش، در سال 2022 تقاضا برای محصولات نهایی فولاد به یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون تن خواهد رسید که در مقایسه با سال گذشته، افزایش هفت‌دهم درصدی را شاهد خواهیم بود.

    در سال 2023 نیز این روند صعودی پایدار خواهد ماند و رقم تقاضا به یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون تن افزایش خواهد یافت که نسبت به سال جاری با افزایش ۱٫۳درصدی مواجه خواهد شد.

    بر اساس پیشبینی ها، در اتحادیه اروپا و در سال جاری میلادی، میزان تقاضای محصولات نهایی فولادی با کاهش همراه خواهد بود و به ۱۶۱٫۸ میلیون تن خواهد رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱٫۱ درصد کاهش خواهد داشت.

    در سال 2023 شرایط کمی متفاوت خواهد، بود به طوری که میزان تقاضا برای این محصولات حدود ۴ درصد رشد خواهد کرد و به ۱۶۸٫۴ میلیون تن خواهد رسید.

    بر اساس پیشبینی ها در منطقه آسیای میانه تقاضا برای محصولات فولادی نهایی در سال 2022، 5 درصد افزایش خواهد یافت و در سال 2023 این رشد به 4 درصد خواهد رسید.

    خاورمیانه نیز از این افزایش تقاضا بی بهره نخواهد ماند و در سال جاری و سال آینده به ترتیب  ۳٫۸ و ۳٫۲ درصد افزایش را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

    در چین حجم تقاضای فولاد در سال جاری همانند سال گذشته به میزان ۹۵۲ میلیون تن باقی خواهد ماند و در سال آینده یک درصد کمتر خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.