وضعیت تقاضای جهانی فولاد با توجه به بحران اوکراین
  • 29 فروردین 1401 ساعت: 13:28
  • شناسه : 10198
    بازدید 98
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تقاضای جهانی فولاد در سال 2022 در مقایسه با سال گذشته، رشد چهار دهم درصدی را تجربه خواهد کرد و به میزان یک میلیارد و۸۴۰ میلیون و ۲۰۰هزار تن خواهد رسید. بر اساس این گزارش در سال 2023 نیز تقاضای فولاد روند […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تقاضای جهانی فولاد در سال 2022 در مقایسه با سال گذشته، رشد چهار دهم درصدی را تجربه خواهد کرد و به میزان یک میلیارد و۸۴۰ میلیون و ۲۰۰هزار تن خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش در سال 2023 نیز تقاضای فولاد روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و به یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

    البته با توجه به بحران اوکراین و شرایط ویژه ای که بوجود آمده قیمت انرژی و مواد اولیه با افزایش ناگهانی همراه بوده است و سرمایه گذاری را در این بخش تحت تاثیر قرار داده است.

    حمله روسیه به اوکراین باعث شده است تا رشد تقاضای جهانی فولاد در سال 2022 کمی دور از انتظار باشد. تقاضای فولاد در کشور چین در سال 2022 تغییر خاصی نخواهد داشت زیرا دولت در تلاش است تا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت­ها را تقویت کرده و ثبات را به بازار املاک باز گرداند.

    براساس پیشبینی­ها در کشورهای توسعه یافته در سال 2022 و 2023 به ترتیب 1/1 و 4/2 % افزایش تقاضای فولاد انتظار میرود. وضعیت کشورهای در حال توسعه کمی متفاوت خواهد بود و با توجه به شرایط حال حاضر جهان در سال 2022 و 2023 به ترتیب 5/0 و 5/4 % رشد تقاضا را شاهد خواهیم بود.

    در سال 2021 چین بزرگترین مصرف کننده فولاد بوده است و انتظار می رود در سال جاری و سال آینده میلادی نیز عنوان بزرگترین مصرف‌کننده را به خود اختصاص دهد.

    هند با مصرف ۱۰۶ میلیون و ۱۰۰هزار تن، آمریکا با مصرف ۹۷ میلیون و ۱۰۰هزار تن، ژاپن با مصرف ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کره‌جنوبی با ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، روسیه با ۴۳ میلیون و ۹۰۰هزار تن، آلمان با ۳۵ میلیون و ۲۰۰هزار تن، ترکیه با ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، برزیل با مصرف ۲۶ میلیون و ۴۰۰هزار تن و ایتالیا با مصرف ۲۵میلیون و ۹۰۰هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم مصرف فولاد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار گرفتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.