ماشین آلات مشمول پرداخت حقوق ورودی شدند
  • 7 اردیبهشت 1401 ساعت: 13:33
  • شناسه : 10337
    بازدید 98
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، آنوش رحام دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران اظهار داشت: با توجه به لایحه بودجه سال جاری، ماشین آلات تجهیزات صنعتی و معدنی و ماشین آلات تولیدی و کشاورزی، مواردی هستند که دیگر معاف از مالیات بخش واردات نیستند. وی در رابطه با بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۱گفت: […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، آنوش رحام دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران اظهار داشت:

    با توجه به لایحه بودجه سال جاری، ماشین آلات تجهیزات صنعتی و معدنی و ماشین آلات تولیدی و کشاورزی، مواردی هستند که دیگر معاف از مالیات بخش واردات نیستند.

    وی در رابطه با بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۱گفت: در بند ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است ورود تمام ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و معدنی، ماشین آلات تولیدی و کشاورزی مشمول پرداخت حقوق ورودی شده اند و طبق این تصمیم در بند ص تبصره ۶ قانون بودجه، معافیت مالیاتی واردات ماشین الات گمرکی حذف شده است.

    رحام ادامه داد: حذف معافیت مالیاتی و گمرکی واردات ماشین آلات قطعا در دراز مدت باعث بوجود آمدن موانعی برای شرکت ها و صنایع در حال توسعه خواهد شد که این امر در ادامه اثر بسیار شدیدی بر صنایع کشور خواهد گذاشت.

    ورود ماشین آلات صنعتی و معدنی به کشور یکی از مهمترین  مراحل و لزوم تولید داخلی است و مقام معظم رهبری نیز همیشه تاکید بر تولید داخلی داشته اند که متاسفانه چنین مصوبه‌ای می‌تواند معضلی جدی در روند تولید محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی باشد. وی در انتها تصریح کرد:  اخذ حقوق گمرکی از واردات ماشین آلات معدنی و صنعتی قابل چشم پوشی است اما موضوع قابل توجه، بسته‌های  ماشین آلات وارداتی به بنادر است که بسیار بزرگ و حجیم می باشند، ترخیص آنها زمانبر خواهد شد و رسوب کالا را در بنادر و مبادی ورودی بشدت بالا می‌برد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.