بازار فولاد زیر فشار مشکلات
  • 6 خرداد 1400 ساعت: 22:14
  • شناسه : 1047
    بازدید 177
    3
    مشکلات بازار فولاد

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران محمدوحید شیخ ‌زاده، در یک گفت و گوی خبری بیان کرد که برای تامین برق کارخانه‌های تولید محصولات فولادی طراحی داکت و موتور برق مناسب موضوع بسیار مهمی می‌باشد، اما در طراحی‌های این کارخانجات، داکت و موتور برق به دلیل ارزان بودن انرژی برق قرار نگرفته است. […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران محمدوحید شیخ ‌زاده، در یک گفت و گوی خبری بیان کرد که برای تامین برق کارخانه‌های تولید محصولات فولادی طراحی داکت و موتور برق مناسب موضوع بسیار مهمی می‌باشد، اما در طراحی‌های این کارخانجات، داکت و موتور برق به دلیل ارزان بودن انرژی برق قرار نگرفته است.

    مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران با اشاره به شروع فصل گرما و معضل تامین برق در صنایع فولادی اظهار کرد: “برخی از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات فولادی از قبل با سرمایه‌گذاری در زمینه تامین برق برای کارخانه‌های خود نیروگاه تولید برق ایجاد کرده‌اند. این کارخانه‌ها نه تنها مشکل تامین انرژی نخواهند داشت، بلکه خودشان نیروگاه اختصاصی دارند و برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند و دچار خاموشی‌های مکرر و زیان‌های فراوان نخواهند شد.”

    محمدوحید شیخ‌زاده در ادامه بیان کرد: “کارخانه‌هایی که برق را از دولت خریداری می‌کنند احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهند شد که باید به سمت بهینه‌سازی مصرف برق حرکت کنند.”

    وی در ادامه گفت: “در حالی که در تمام دنیا چون برق و تامین انرژی کارخانه‌های تولیدی گران است، طراحی داکت و موتور تامین برق امری مهم و ضروری تلقی می‌شود، چون حتی می‌تواند برق مصرفی را ۲۰ درصد کاهش دهند، اما برای این موضوع در ایران اصلا امتیازی قائل نمی‌شوند. من در کل فکر نمی‌کنم موضوع انرژی و برق در کشور مسئله خیلی حادی باشد و کارخانه‌ها هم باید خود را با شرایط تطبیق بدهند.

    مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران در نهایت درباره تصویب افزایش قیمت انرژی، برق و گاز مصرفی کارخانه‌های تولید فولاد در مجلس افزود: “افزایش قیمت برق به علت ارزانی آن در کشور مشکلی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی‌کند و هر چقدر هم انرژی گاز و برق گران شود در قیمت تمام شده محصولات فولادی تاثیر چندانی برجای نمی‌گذارد.”

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.