روند صعودی تولید فولاد در فروردین ماه امسال
  • 26 اردیبهشت 1401 ساعت: 14:02
  • شناسه : 10654
    بازدید 138
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، آمار تولید فولاد کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شد که بر اساس این آمار تولید کل محصولات فولادی نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۳ درصدی داشته است. در بخش فولاد میانی ۲ میلیون و […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، آمار تولید فولاد کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱

    توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شد که بر اساس این آمار تولید کل محصولات فولادی نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۳ درصدی داشته است.

    در بخش فولاد میانی ۲ میلیون و ۸۹۱ هزار تن تولید داشته ایم که در این میان سهم بیلت و بوم ۱ میلیون و ۶۶۸ هزار تن بوده و در مقایسه با سال گذشته مقداری ثابت داشته است. اما تولید اسلب برخلاف بیلت و بوم، سیر افزایشی داشته است که تولید این محصول با افزایش ۸ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱ میلیون و ۲۲۳ هزار تن رسیده است.

    به طور کلی در فروردین امسال، شاهد رشد 5 درصدی در تولید محصولات فولادی نسبت به ماه مشابه سال قبل بودیم که در مجموع میزان تولید به ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تن رسید.

    در یک‌ماهه نخست سال جاری، ۹۶۲ هزار تن محصولات طویل با رشد 2 درصد و ۸۶۸ هزار تن محصولات تخت با رشد 7 درصد در کشور تولید شده است.

    تولید میلگرد و تیرآهن به ترتیب ۷۷۶ هزار تن و ۱۱۳ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل، میلگرد افزایش ۲ درصدی و تیرآهن افزایش ۵ درصدی داشته است.

    میزان تولید ورق گرم کشور در فروردین سال جاری، ۸۵۷ هزار تن بوده که افزایش ۸ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. تولید ورق سرد افزایش ۱ درصدی داشته و تولید ورق‌های پوششدار نیز ۸ درصد کاهش یافته است.

    آهن اسفنجی نیز از این رشد تولید بی نصیب نبوده است و با رشد ۳ درصدی، تولید آن به ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تن رسید.

    گفتنی است تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن (معادل ۸ درصد) نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش داشت که یکی از مهمترین علل آن، قطعی برق و گاز شرکت‌های فولادی در سال گذشته بود. پیش از این، کاهش قبلی تولید فولاد ایران به سال ۱۳۹۴ بازمی‌گشت که در آن سال میزان تولید فولاد کشور نسبت به سال ۱۳۹۳، ۰.۹ درصد کاهش یافته بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.