غلبه تورم بر اقتصاد کشور
  • 27 اردیبهشت 1401 ساعت: 14:12
  • شناسه : 10679
    بازدید 301
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمود اصفهانی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد قزوین اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت دلار در چند هفته گذشته، خرید محصولات فولاد با افزایش چشمگیری همراه بوده است. در چنین مواقعی بورس کالا و تولیدکنندگان موظف هستند تا مقررات تنظیم شده از سوی ستاد تنظیم بازار را […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محمود اصفهانی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد قزوین اظهار داشت:

    با توجه به افزایش قیمت دلار در چند هفته گذشته، خرید محصولات فولاد

    با افزایش چشمگیری همراه بوده است. در چنین مواقعی بورس کالا و تولیدکنندگان موظف هستند تا مقررات تنظیم شده از سوی ستاد تنظیم بازار را رعایت کنند تا آرامش بازار فولاد حفظ شود.

    وی در ادامه افزود: مردم باید توجه داشته باشند که فعالیت در بازار فولاد نیازمند آگاهی و دانش کافی است که طبیعتا عموم مردم این دانش را ندارند.

    زمانی که نرخ دلار افزایش پیدا می کند، فعالیت در تمامی بخش ها ‌ افزایش می‌یابد تا از تورم عقب نمانند و وقتی این اتفاق می‌افتد، مردم از ترس اینکه قیمت محصولات فولادی به دنبال دلار بالا نرود، تصمیم می‌گیرند برای ساخت و ساز ماه‌های آینده خود، امروز پیش‌خرید کنند.

    این پیش خریدها باعث می شود تا به صورت مقطعی شاهد افزایش تقاضا در بازار باشیم.

    البته باید توجه داشت عواملی مانند فروش‌ در حجم کوچک، نقدی و تحویل فوری، باعث می شوند تا قیمت محصولات فولادی افزایش پیدت کند.

    اصفهانی در رابطه با تاثیر تورم بر اقتصاد کشور گفت:

    علی رغم اینکه برای اقتصاد کشور ساز و کاری واحد تعریف شده است، در بیشتر اوقات شاهد آن هستیم که تنظیم بازار تسلیم تورم می شود.

    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد قزوین ادامه داد: برای بهبود شرایط فعلی و مقابله با تورم لازم است که بورس کالا از قوانین ستاد تنظیم بازار تمکین کند و در این صورت می توان امیدوار بود که قیمت‌ها در بورس با کاهش چشمگیری همراه باشند.

    اگر این موارد رعایت شود و قیمت دلار در همین محدوده ثابت بماند و با توجه به اینکه قیمت‌های جهانی فولاد کاهش یافته است، قطعا بازار فولاد با آرامش بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.