کمبود انرژی عامل کاهش ظرفیت های تولیدی شده است
  • 3 خرداد 1401 ساعت: 13:44
  • شناسه : 10788
    بازدید 127
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلی ترین عامل برای پیشرفت و تولید هرچه بیشتر در صنعت فولاد تامین انرژی و دسترسی آسان به آن است، با توجه به این موضوع اگر مشکلی برای تامین برق و گاز صنایع وجود داشته باشد، حتی با ورود […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان اظهار داشت:

    با توجه به اینکه اصلی ترین عامل برای پیشرفت و تولید هرچه بیشتر در صنعت فولاد تامین انرژی و دسترسی آسان به آن است، با توجه به این موضوع اگر مشکلی برای تامین برق و گاز صنایع وجود داشته باشد، حتی با ورود فناوری به این صنعت هم نمی توان امیدی به پیشرفت صنعت کشور داشت.

    سال گذشته صنعت فولاد بیش از ۸۰ روز محدودیت برق و گاز داشت که این محدودیت روزی هشت تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر و زیان مالی به صنعت فولاد کشور وارد کرده، از این رو مهمترین مشکل صنعت فولاد را در حال حاضر می توان تامین انرژی دانست.

    وی در ادامه افزود: مهمترین اولویت ما در صنعت فولاد تولید محصولات فولادی با بالاترین ظرفیت است اما زمانی که تکنولوژی داشته باشیم ولی نتوانیم از ان به دلیل نبود برق و سهمیه بندی گاز استفاده کنیم قطعا نمی توانیم تولیدات با کیفیتی هم داشته باشیم.

    ماشین الات به روز شاید تسریع دهنده برای رسیدن به هدف های تولیدی باشد وبنوعی تکمیل کننده ، تسریع دهنده ، کیفیت دهنده و ارزش افرین باشد وتولیدات آلیاژی فولادی با وزن و کیفیت بهتر تولید شود.

    پیرو این موضوع شرکت های بزرگ فولادسازی کشور مثل فولاد مبارکه، احداث نیروگاه را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از انجا که احداث نیروگاه برق مستلزم وجود گاز است، از این رو فولاد مبارکه قصد دارد با ورود به صنعت گاز و شیرین سازی گاز استخراجی، از صنعت برق نیروگاهی خود پشتیبانی کند.

    وی در انتها افزود: درحال حاضر به علت کمبود برق و گاز و محدودیت هایی در بخش انرژی وجود دارد، لازم است برای بهره برداری بهینه از بخش های فراوری و تولید فولاد با تکنولوژی همراه شویم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.