کاهش نرخ فولاد اروپا/عواقب جنگ اوکراین تمامی ندارد
  • 28 خرداد 1401 ساعت: 13:34
  • شناسه : 11156
    بازدید 93
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در ماه مارس شاهد رکورد زدن قیمت کویل نورد گرم بودیم اما با گذشت زمان قیمت ها سیر نزولی پیدا کرد و در حال حاضر این محصولات یک سوم کاهش قیمت داشته اند. این افت قیمت تا جایی ادامه داشته است که کویل نورد گرم اکنون برای اولین بار از […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در ماه مارس شاهد رکورد زدن قیمت کویل نورد گرم بودیم اما با گذشت زمان قیمت ها سیر نزولی پیدا کرد و در حال حاضر این محصولات یک سوم کاهش قیمت داشته اند.

    این افت قیمت تا جایی ادامه داشته است که کویل نورد گرم اکنون برای اولین بار از فوریه، زیر ۱۰۰۰ یورو (۱۰۴۲ دلار) در هر تن معامله می‌شود.

    اقتصاد اروپا قدرت و روند صعودی گذشته را ندارد و قیمت‌های بالای کالاها و تورم بیش از حد، باعث کاهش مصرف در این اتحادیه شده است که تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا در این مقطع شاهد افت بی سابقه نرخ این محصولات باشیم.

    از طرف دیگر، پس از حمله روسیه به اوکراین نگرانی‌هایی مبنی بر اختلال در صادرات فولاد از روسیه و اوکراین بوجود آمد که این امر مراکز خدماتی و کارخانه‌ها را به ذخیره‌سازی محصولاتشان تشویق کرد.

    ادامه این روند نیاز مصرف‌کنندگان به خرید محصولات با قیمت‌های بالا را کاهش داد.

    پیرو این موضوع متیو واتکینز، تحلیلگر گروه مشاوره CRUعنوان کرد که علی رغم پر شدن موجودی انبارها، تقاضا برای این محصولات در حال کاهش است.

    پس از همه‌گیری کرونا فولادسازان اروپا سود زیادی از معاملات خود بدست آوردند، که این کاهش قیمت‌ها می‌تواند تمامی سود این فعالان صنعت فولاد را به طور چشمگیری کاهش دهد.

    انتظار می رود قیمت کویل نورد گرم طی دو ماه آینده بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو در هر تن کاهش یابد که این امر به دلیل تقاضای ضعیف فصلی در تابستان نیز تشدید خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.