تلاش ایران برای کسب جایگاه بالاتر در بازار جهانی فولاد
  • 16 خرداد 1402 ساعت: 12:13
  • شناسه : 12519
    بازدید 69
    2
    فرصتی مناسب برای افزایش جایگاه فولاد ایران در بازارهای جهانی تحلیلگران بر این باورند که نه تنها تورم کاهش نیافته، بلکه در ابتدای سال مردم با تورم ۶۸ درصدی مواجه شده‌اند. ایران باید سریعا از فرصت‌های ایجاد شده در منطقه استفاده کند و جایگاه خود را در بین رقبای فولادی در بازار جهانی ارتقا دهد.
    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    حسن طاهری، کارشناس صنعت فولاد به تشریح وضعیت بازار فولاد با توجه به ریزش ارزش دلار و طلا در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر صنعت به خصوص صنعت فولاد پرداخت و گفت: نرخ نزولی طلا و سکه در بازار نسبت به مدت مشابه، ریزش چندانی نداشته است ولی از طرفی برخی معتقدند با ورود کشورهای عربی برای مذاکرات به ایران، بازار در خوابی نه چندان عمیق فرو رفته است.

    وی در ادامه گفت: با توجه به شعار امسال در ارتباط با مهار تورم و رشد تولید، تحلیلگران بر این باورند که نه تنها تورم کاهش نیافته، بلکه در ابتدای سال مردم با تورم ۶۸ درصدی مواجه شده‌اند.

    به گفته طاهری، در شرایط حال حاضر، جهان با کاهش رشد اقتصادی روبرو است و  بیشتر کشورها با مشکلات افزایش مالیات و تورم‌های بسیار بالا دست و پنجه نرم می‌کنند.

    وی عنوان کرد: ترکیه جزو کشورهایی است که در شرایط بد اقتصادی با وجود روی کار آمدن دوباره طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور، تورم بالایی را در پیش دارد و باید منتظر ماند و دید بازار فولاد این کشور به کدام سمت حرکت خواهد داشت.

    وی در پایان با تاکید بر سرنوشت‌ساز بودن صنعت فولاد ایران در جهت کسب جایگاه بالاتر در تراز جهانی در سال جاری عنوان کرد: حالا باید دید با شرایط حال اقتصادی و جنگ‌های اخیر در خاورمیانه وضعیت صنعت فولاد در سال جاری چگونه خواهد بود.

    ایران باید سریعا از فرصت‌های ایجاد شده در منطقه استفاده کند و جایگاه خود را در بین رقبای فولادی در بازار جهانی ارتقا دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.